The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with Specific Learning Disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128857" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128857 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Original language description
Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením(Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopnostíM. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěv
Czech name
Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení
Czech description
Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením(Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopnostíM. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěv
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
62
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
190-204
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—