All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with The Acquisition of a Foreign Language among Pupils with Specific Learning Disorders

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128857" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128857 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení

  • Original language description

    Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením(Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopnostíM. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěv

  • Czech name

    Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení

  • Czech description

    Článek se zaměřuje na problematiku osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Jak naznačují zkušenosti ze zahraničí, neomezují se projevy specifických poruch učení v procesu osvojování cizího jazyka pouze na problém se čtením(Sparks, Ganshow, 1993; Hu, 2003; Williams, Lovatt, 2003), ale ovlivňují fonologickou, syntaktickou i sémantickou rovinu cizího jazyka. Cílem výzkumu, který je v příspěvku představen, bylo pomocí Prognosticko-diagnostického testu cizojazyčných schopnostíM. Malíkové (1989) popsat osvojování jednotlivých rovin cizího jazyka u žáků s SPU a v porovnání se srovnávací skupinou postihnout hlavní obtíže těchto žáků. Výzkumný vzorek tvořilo 26 dětí s SPU a 26 spolužáků z šesti 4. tříd tří základních škol v Praze. Kvalitativní analýza výkonů v jednotlivých subtestech poukázala na výrazné rozdíly ve výkonech žáků s SPU v úlohách měřících úroveň cizojazyčných schopností na základě zpracování auditivního podnětu. Na základě zjištěných údajů příspěv

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    62

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    190-204

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database