Child Preconcepts and Possibilities of their Monitoring in Language System Area
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129894" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129894 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému
Original language description
Nastupující žák do základní školy přichází z předchozího období s přirozeně rozvinutými jazykovými dovednostmi. Je úkolem vzdělávání, aby své zkušenosti zúročil při vytváření obecně platných jazykových zákonitostí, konkrétně zákonitostí, které se uplatňují ve výuce českého jazyka. Kapitola kolektivní monografie se zabývá možnostmi sledování prekonceptů v českém jazyce jako východiska pro uplatňování konstruktivistických přístupů v didaktice českého jazyka. Jejím cílem je dát první podněty pro poznávánížákovských prekonceptů v jazykovém systému. Zabývá se tím, co prekoncepce jsou a také jak do nich vstupuje dosažená úroveň kognitivního a jazykového vývoje dítěte. Upozorňuje na úskalí při poznávání dětských představ a načrtává možné metody jejich poznávání. Věnuje se neverbálním diagnostickým prostředkům v poznávání prekonceptů v oblasti jazyka (hra, kresba, grafické produkty, manipulační činnosti) a prostředkům verbálním (vyprávění, rozhovor, písemné produkty), které se mohou stát vých
Czech name
Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému
Czech description
Nastupující žák do základní školy přichází z předchozího období s přirozeně rozvinutými jazykovými dovednostmi. Je úkolem vzdělávání, aby své zkušenosti zúročil při vytváření obecně platných jazykových zákonitostí, konkrétně zákonitostí, které se uplatňují ve výuce českého jazyka. Kapitola kolektivní monografie se zabývá možnostmi sledování prekonceptů v českém jazyce jako východiska pro uplatňování konstruktivistických přístupů v didaktice českého jazyka. Jejím cílem je dát první podněty pro poznávánížákovských prekonceptů v jazykovém systému. Zabývá se tím, co prekoncepce jsou a také jak do nich vstupuje dosažená úroveň kognitivního a jazykového vývoje dítěte. Upozorňuje na úskalí při poznávání dětských představ a načrtává možné metody jejich poznávání. Věnuje se neverbálním diagnostickým prostředkům v poznávání prekonceptů v oblasti jazyka (hra, kresba, grafické produkty, manipulační činnosti) a prostředkům verbálním (vyprávění, rozhovor, písemné produkty), které se mohou stát vých
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Čeština ve škole 21.století - II. Úvodní studie
ISBN
978-80-7290-617-8
Number of pages of the result
15
Pages from-to
43-57
Number of pages of the book
120
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—