All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Child Preconcepts and Possibilities of their Monitoring in Language System Area

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129894" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129894 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému

  • Original language description

    Nastupující žák do základní školy přichází z předchozího období s přirozeně rozvinutými jazykovými dovednostmi. Je úkolem vzdělávání, aby své zkušenosti zúročil při vytváření obecně platných jazykových zákonitostí, konkrétně zákonitostí, které se uplatňují ve výuce českého jazyka. Kapitola kolektivní monografie se zabývá možnostmi sledování prekonceptů v českém jazyce jako východiska pro uplatňování konstruktivistických přístupů v didaktice českého jazyka. Jejím cílem je dát první podněty pro poznávánížákovských prekonceptů v jazykovém systému. Zabývá se tím, co prekoncepce jsou a také jak do nich vstupuje dosažená úroveň kognitivního a jazykového vývoje dítěte. Upozorňuje na úskalí při poznávání dětských představ a načrtává možné metody jejich poznávání. Věnuje se neverbálním diagnostickým prostředkům v poznávání prekonceptů v oblasti jazyka (hra, kresba, grafické produkty, manipulační činnosti) a prostředkům verbálním (vyprávění, rozhovor, písemné produkty), které se mohou stát vých

  • Czech name

    Dětské prekoncepty a možnosti jejich sledování v oblasti jazykového systému

  • Czech description

    Nastupující žák do základní školy přichází z předchozího období s přirozeně rozvinutými jazykovými dovednostmi. Je úkolem vzdělávání, aby své zkušenosti zúročil při vytváření obecně platných jazykových zákonitostí, konkrétně zákonitostí, které se uplatňují ve výuce českého jazyka. Kapitola kolektivní monografie se zabývá možnostmi sledování prekonceptů v českém jazyce jako východiska pro uplatňování konstruktivistických přístupů v didaktice českého jazyka. Jejím cílem je dát první podněty pro poznávánížákovských prekonceptů v jazykovém systému. Zabývá se tím, co prekoncepce jsou a také jak do nich vstupuje dosažená úroveň kognitivního a jazykového vývoje dítěte. Upozorňuje na úskalí při poznávání dětských představ a načrtává možné metody jejich poznávání. Věnuje se neverbálním diagnostickým prostředkům v poznávání prekonceptů v oblasti jazyka (hra, kresba, grafické produkty, manipulační činnosti) a prostředkům verbálním (vyprávění, rozhovor, písemné produkty), které se mohou stát vých

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Čeština ve škole 21.století - II. Úvodní studie

  • ISBN

    978-80-7290-617-8

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    43-57

  • Number of pages of the book

    120

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter