All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"One has to go to school": Application Options of a Holistic Approach in Studying Life Course of Young Disabled Adults

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129925" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129925 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Do školy se chodit musí": aplikační možnosti holistického přístupu při studiu životních drah mladých dospělých se zdravotním postižením

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje školnímu vzdělávání v ČR očima dnešních mladých dospělých s postižením. Využíváme biografický výzkumný design a předkládáme aplikační možnosti tohoto přístupu při studiu životních drah těchto lidí. Odkrýváme témata vztahující se k tzv. signifikantním konceptům - životní cesty a zdroje. Dokladujeme, že zdroje pro vzdělávání dětí s postižením v běžných školách byly t.č. poskytovány nesystémově a částečně, což mělo často za následek narušení jejich vzdělávací dráhy. V tomto kontextu dospíváme k závěru, že speciální jakkoliv vzdělávání uspokojuje, byť z krátkodobého hlediska, vzdělávací potřeby dětí, zároveň zmírňuje tlak na běžné školy přijímat potřebné změny umožňující vzdělávání dětí s postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Vzdělávací dráha dětí s postižením je tak často negativně poznamenaná, což se v důsledku odráží na jejich psychosociálním rozvoji.

  • Czech name

    "Do školy se chodit musí": aplikační možnosti holistického přístupu při studiu životních drah mladých dospělých se zdravotním postižením

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje školnímu vzdělávání v ČR očima dnešních mladých dospělých s postižením. Využíváme biografický výzkumný design a předkládáme aplikační možnosti tohoto přístupu při studiu životních drah těchto lidí. Odkrýváme témata vztahující se k tzv. signifikantním konceptům - životní cesty a zdroje. Dokladujeme, že zdroje pro vzdělávání dětí s postižením v běžných školách byly t.č. poskytovány nesystémově a částečně, což mělo často za následek narušení jejich vzdělávací dráhy. V tomto kontextu dospíváme k závěru, že speciální jakkoliv vzdělávání uspokojuje, byť z krátkodobého hlediska, vzdělávací potřeby dětí, zároveň zmírňuje tlak na běžné školy přijímat potřebné změny umožňující vzdělávání dětí s postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Vzdělávací dráha dětí s postižením je tak často negativně poznamenaná, což se v důsledku odráží na jejich psychosociálním rozvoji.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Qualitative Tracking with Young Disabled People</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference EVROPSKÉ PEDAGOGICKÉ FÓRUM 2012 PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY VÝUKY ročník II.

  • ISBN

    978-80-905243-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    469-476

  • Publisher name

    MAGNANIMITAS

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Dec 3, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article