All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The positive admission conditions of students with disabilities in mainstream schools from the perspective of young pupils and students in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10158958" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10158958 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR

  • Original language description

    Výzkum se zaměřil na postoje studentů ke společnému vzdělávání s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitelé běžných škol nejsou dostatečně kompetentní, vzdělaní a připravení pro práci s žáky s postižením.

  • Czech name

    Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR

  • Czech description

    Výzkum se zaměřil na postoje studentů ke společnému vzdělávání s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Učitelé běžných škol nejsou dostatečně kompetentní, vzdělaní a připravení pro práci s žáky s postižením.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů