Intertextuality as an Obstacle to Understanding Advertising text
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173832" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173832 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu
Original language description
Rozvoj mediální gramotnosti zahrnuje schopnost porozumět co největšímu počtu přenášených významů. V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění a částečnému neporozumění mediálnímu (konkrétně reklamnímu) textu. Na základěvýzkumné sondy provedené na pražských základních školách sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovým odkazem, resp. pochopit základní sdělení textu spolu s dalšími rovinami inkorporovanými do textu(odkazy k frazeologismům, knihám, filmům a k lidové písni; odkazy textové i vizuální). Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací. Překvapivá jsou též některá naše zjištění ohledně ne/znalosti pretextů.
Czech name
Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu
Czech description
Rozvoj mediální gramotnosti zahrnuje schopnost porozumět co největšímu počtu přenášených významů. V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění a částečnému neporozumění mediálnímu (konkrétně reklamnímu) textu. Na základěvýzkumné sondy provedené na pražských základních školách sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovým odkazem, resp. pochopit základní sdělení textu spolu s dalšími rovinami inkorporovanými do textu(odkazy k frazeologismům, knihám, filmům a k lidové písni; odkazy textové i vizuální). Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací. Překvapivá jsou též některá naše zjištění ohledně ne/znalosti pretextů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Medium et scopus : Jazyky literatury v edukaci a komunikaci
ISBN
978-80-246-2503-4
Number of pages of the result
12
Pages from-to
169-180
Number of pages of the book
226
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—