All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Intertextuality as an Obstacle to Understanding Advertising text

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173832" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173832 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu

  • Original language description

    Rozvoj mediální gramotnosti zahrnuje schopnost porozumět co největšímu počtu přenášených významů. V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění a částečnému neporozumění mediálnímu (konkrétně reklamnímu) textu. Na základěvýzkumné sondy provedené na pražských základních školách sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovým odkazem, resp. pochopit základní sdělení textu spolu s dalšími rovinami inkorporovanými do textu(odkazy k frazeologismům, knihám, filmům a k lidové písni; odkazy textové i vizuální). Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací. Překvapivá jsou též některá naše zjištění ohledně ne/znalosti pretextů.

  • Czech name

    Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu

  • Czech description

    Rozvoj mediální gramotnosti zahrnuje schopnost porozumět co největšímu počtu přenášených významů. V článku se věnujeme intertextovosti jako jedné z možných příčin neporozumění a částečnému neporozumění mediálnímu (konkrétně reklamnímu) textu. Na základěvýzkumné sondy provedené na pražských základních školách sledujeme, s jakou přesností jsou žáci schopni interpretovat význam textů se zapojeným intertextovým odkazem, resp. pochopit základní sdělení textu spolu s dalšími rovinami inkorporovanými do textu(odkazy k frazeologismům, knihám, filmům a k lidové písni; odkazy textové i vizuální). Zamýšlíme se nad příčinami neúspěšných interpretací. Překvapivá jsou též některá naše zjištění ohledně ne/znalosti pretextů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Medium et scopus : Jazyky literatury v edukaci a komunikaci

  • ISBN

    978-80-246-2503-4

  • Number of pages of the result

    12

  • Pages from-to

    169-180

  • Number of pages of the book

    226

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter