All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New media images and their education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898131" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898131 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Novomediální obrazy a jejich edukace

  • Original language description

    Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.

  • Czech name

    Novomediální obrazy a jejich edukace

  • Czech description

    Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Prostor obrazu: mezioborová setkání na poli umění a edukace

  • ISBN

    978-80-908056-6-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    276-293

  • Publisher name

    Olomouc: Česká sekce INSEA

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Kutná Hora

  • Event date

    Nov 5, 2021

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article