New media images and their education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898131" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898131 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Novomediální obrazy a jejich edukace
Original language description
Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.
Czech name
Novomediální obrazy a jejich edukace
Czech description
Úvod tohoto textu je komentářem k současné dikci vybraných aktuálních publikací, které řeší téma obrazu. Smyslem takto pojatého úvodu je porovnat prostředky konceptové analýzy na příkladu pouité v třetí části textu s vybranými úvahami těchto publikací a prozkoumat jejich adekvátnost či dostatečnost. Pokrývají tyto prostředky analýzy úkoly, které si kladou novomediální díla? Jak z názvu textu vyplývá, obrazovou reprezentaci chápeme jako vpletenou do sítě vztahů, o které se níe dočteme, e se z určitého hlediska můe chápat jako nekonečná. Toto hledisko text zdůvodněně koriguje.V druhé a třetí části je uvedena analýza díla Daniela Hanzlíka Default Setting/Výchozí nastavení (2021). Díky vloenému dialogu s autorem o tomto vybraném díle je v textu doloeno, k jak velkým odlišnostem dochází mezi koncepcí autora a tím, jak dílo vnímal a pochopil divák. Text ukazuje, čím je takové neporozumění způsobeno a jak by tedy měla být novomediální díla věnující se obrazu a obrazovosti edukována.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Prostor obrazu: mezioborová setkání na poli umění a edukace
ISBN
978-80-908056-6-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
276-293
Publisher name
Olomouc: Česká sekce INSEA
Place of publication
Olomouc
Event location
Kutná Hora
Event date
Nov 5, 2021
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—