Facilitation of healthy mental development - child and teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190214" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190214 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/13:43885103
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele
Original language description
První část předkládané editované monografie pojednává o dvou diagnostických kategoriích: epilepsii a dyslexii. Studie týkající se obou diagnóz empiricky potvrdily signifikantní vliv školního prostředí na formování sebepojetí. Ve výzkumu o epilepsii autorka experimentálně dokázala příznivý vliv speciálního výukového programu na prosociální postoje spolužáků k epileptikům. Výzkum sociálních aspektů u dyslektiků ukázal na snížené sebepojetí a zhoršenou sociometrickou pozici mezi spolužáky. Tyto nálezy majítendenci dlouhodobě přetrvávat i do dospělosti. Motivační a emoční determinanty procesů učení a vyučování jsou studovány v části druhé. Výzkum ukázal, že používání individuální vztahové normy nemusí vést ke zvýšení motivace žáků, naopak, používání individuální normy v oblastech připisování výkonu a očekávání může celkovou motivovanost snižovat. Navíc se ukazují určité rozpory mezi zjištěnou orientací učitelů na určitý typ normy a reálnou prací učitelů se vztahovými normami. Další studie
Czech name
Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele
Czech description
První část předkládané editované monografie pojednává o dvou diagnostických kategoriích: epilepsii a dyslexii. Studie týkající se obou diagnóz empiricky potvrdily signifikantní vliv školního prostředí na formování sebepojetí. Ve výzkumu o epilepsii autorka experimentálně dokázala příznivý vliv speciálního výukového programu na prosociální postoje spolužáků k epileptikům. Výzkum sociálních aspektů u dyslektiků ukázal na snížené sebepojetí a zhoršenou sociometrickou pozici mezi spolužáky. Tyto nálezy majítendenci dlouhodobě přetrvávat i do dospělosti. Motivační a emoční determinanty procesů učení a vyučování jsou studovány v části druhé. Výzkum ukázal, že používání individuální vztahové normy nemusí vést ke zvýšení motivace žáků, naopak, používání individuální normy v oblastech připisování výkonu a očekávání může celkovou motivovanost snižovat. Navíc se ukazují určité rozpory mezi zjištěnou orientací učitelů na určitý typ normy a reálnou prací učitelů se vztahovými normami. Další studie
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87204-66-5
Number of pages
168
Publisher name
EDUKO nakladatelství,
Place of publication
Tušimická 509/10, 184 00 Praha 8 - Dolní Chabry
UT code for WoS book
—