All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Critical places of mathematics at the lower secondary schools in the discourse of teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190797" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190797 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů

  • Original language description

    Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu "experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteri

  • Czech name

    Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů

  • Czech description

    Kapitola shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s 34 učiteli matematiky, jehož cílem bylo zjistit, které partie matematiky základní školy učitelé vidí jako kritické místo z hlediska žáků. U každého identifikovaného kritického místa je zmíněna povaha žákovských obtíží a jejich příčiny tak, jak je vidí učitelé, a současně jsou popsány didaktické přístupy, které učitelé podle svých slov k překonávání obtíží využívají. Ke každé z kritických oblastí existuje nepřeberné množství výzkumů (alespoň v zahraniční literatuře). Z nich byly vybrány vesměs výzkumy typu "experimentální versus kontrolní skupina, které umožňují zasadit používané didaktické přístupy do výzkumného kontextu. Učitelé nejvíce zmiňovali problémy v aritmetice (konkrétně u zlomků a celých čísel), u algebraických výrazů, u slovních úloh. Z geometrie nejvíce mluvili o konstrukčních úlohách a o výpočtech v geometrii. V závěru kapitoly jsme se pokusili o určité obecnější úvahy shrnující některé charakteri

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Number of pages of the result

    64

  • Pages from-to

    63-126

  • Number of pages of the book

    358

  • Publisher name

    Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter