Types of pupils in the discourse of teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190912" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190912 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Typy žáků v diskurzu učitelů
Original language description
Cílem kapitoly je zjistit, zda a jakým způsobem učitelé 1. stupně při povídání o matematice a učitelé matematiky 2. stupně základní školy kategorizují žáky, které vyučují. Zajímá nás, jaká kritéria k tomu používají a zda lze identifikovat určité dimenze,ve kterých své žáky popisují. Zjistili jsme, že na 1. stupni základní školy jsou to dimenze kognitivní, motivační, motorická a speciální. Na 2. stupni pak dimenze kognitivní a motivační a dimenze pohlaví. V závěru kapitoly uvádíme vývojový trend těchtodimenzí v průběhu školní docházky, tak jak vyplývá z výpovědí učitelů.
Czech name
Typy žáků v diskurzu učitelů
Czech description
Cílem kapitoly je zjistit, zda a jakým způsobem učitelé 1. stupně při povídání o matematice a učitelé matematiky 2. stupně základní školy kategorizují žáky, které vyučují. Zajímá nás, jaká kritéria k tomu používají a zda lze identifikovat určité dimenze,ve kterých své žáky popisují. Zjistili jsme, že na 1. stupni základní školy jsou to dimenze kognitivní, motivační, motorická a speciální. Na 2. stupni pak dimenze kognitivní a motivační a dimenze pohlaví. V závěru kapitoly uvádíme vývojový trend těchtodimenzí v průběhu školní docházky, tak jak vyplývá z výpovědí učitelů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů.
ISBN
978-80-7290-723-6
Number of pages of the result
49
Pages from-to
209-258
Number of pages of the book
358
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—