All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modelling in biology teaching (1) (how to introduce selected biological phenomena to pupils)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218530 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)

  • Original language description

    Nejen v biologii se setkáváme s řadou jevů a dějů, které jsou našim očím skryté a pro žáky obtížně srozumitelné (Lawson et al., 2000). Přesto jsou zásadní pro pochopení základních biologických principů a jako takové jsou vyučovány od základních po vysokéškoly. Je na nás, vyučujících, abychom je dokázali žákům a studentům přiblížit. K tomu si můžeme v dnešní době vypomoci např. řadou výukových videosekvencí, profesionálních modelů, ale také vytvoření vlastního výukového modelu může být pro žáky přínosné. Pilotní průzkum mezi učiteli gymnázií navíc poukázal na skutečnost, že může být obtížné provést praktická cvičení z oborů jako je virologie nebo buněčná a molekulární biologie (Janštová, 2013). Na pokračování si ukážeme, jak lze s pomocí běžných materiálů, které máme v kabinetu, doma, nebo je levně zakoupíme v papírnických potřebách, provést žáky úskalími dějů jako je genetický shift, mitóza nebo ontogeneze. V tomto čísle se budeme věnovat námětům z virologie.

  • Czech name

    Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)

  • Czech description

    Nejen v biologii se setkáváme s řadou jevů a dějů, které jsou našim očím skryté a pro žáky obtížně srozumitelné (Lawson et al., 2000). Přesto jsou zásadní pro pochopení základních biologických principů a jako takové jsou vyučovány od základních po vysokéškoly. Je na nás, vyučujících, abychom je dokázali žákům a studentům přiblížit. K tomu si můžeme v dnešní době vypomoci např. řadou výukových videosekvencí, profesionálních modelů, ale také vytvoření vlastního výukového modelu může být pro žáky přínosné. Pilotní průzkum mezi učiteli gymnázií navíc poukázal na skutečnost, že může být obtížné provést praktická cvičení z oborů jako je virologie nebo buněčná a molekulární biologie (Janštová, 2013). Na pokračování si ukážeme, jak lze s pomocí běžných materiálů, které máme v kabinetu, doma, nebo je levně zakoupíme v papírnických potřebách, provést žáky úskalími dějů jako je genetický shift, mitóza nebo ontogeneze. V tomto čísle se budeme věnovat námětům z virologie.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů