Modelling in biology teaching (1) (how to introduce selected biological phenomena to pupils)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218530 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)
Original language description
Nejen v biologii se setkáváme s řadou jevů a dějů, které jsou našim očím skryté a pro žáky obtížně srozumitelné (Lawson et al., 2000). Přesto jsou zásadní pro pochopení základních biologických principů a jako takové jsou vyučovány od základních po vysokéškoly. Je na nás, vyučujících, abychom je dokázali žákům a studentům přiblížit. K tomu si můžeme v dnešní době vypomoci např. řadou výukových videosekvencí, profesionálních modelů, ale také vytvoření vlastního výukového modelu může být pro žáky přínosné. Pilotní průzkum mezi učiteli gymnázií navíc poukázal na skutečnost, že může být obtížné provést praktická cvičení z oborů jako je virologie nebo buněčná a molekulární biologie (Janštová, 2013). Na pokračování si ukážeme, jak lze s pomocí běžných materiálů, které máme v kabinetu, doma, nebo je levně zakoupíme v papírnických potřebách, provést žáky úskalími dějů jako je genetický shift, mitóza nebo ontogeneze. V tomto čísle se budeme věnovat námětům z virologie.
Czech name
Modelování ve výuce biologie (1) (aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy)
Czech description
Nejen v biologii se setkáváme s řadou jevů a dějů, které jsou našim očím skryté a pro žáky obtížně srozumitelné (Lawson et al., 2000). Přesto jsou zásadní pro pochopení základních biologických principů a jako takové jsou vyučovány od základních po vysokéškoly. Je na nás, vyučujících, abychom je dokázali žákům a studentům přiblížit. K tomu si můžeme v dnešní době vypomoci např. řadou výukových videosekvencí, profesionálních modelů, ale také vytvoření vlastního výukového modelu může být pro žáky přínosné. Pilotní průzkum mezi učiteli gymnázií navíc poukázal na skutečnost, že může být obtížné provést praktická cvičení z oborů jako je virologie nebo buněčná a molekulární biologie (Janštová, 2013). Na pokračování si ukážeme, jak lze s pomocí běžných materiálů, které máme v kabinetu, doma, nebo je levně zakoupíme v papírnických potřebách, provést žáky úskalími dějů jako je genetický shift, mitóza nebo ontogeneze. V tomto čísle se budeme věnovat námětům z virologie.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů