Grammar skills in 3rd graders at risk of dyslexia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281164" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281164 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy
Original language description
Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát
Czech name
Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy
Czech description
Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
118-130
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—