All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Grammar skills in 3rd graders at risk of dyslexia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281164" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281164 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy

  • Original language description

    Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát

  • Czech name

    Gramotnostní dovednosti u dětí s rizikem dyslexie navštěvujících 3. třídu základní školy

  • Czech description

    Jazykové vyučování a výchova souvisí s gramotnostními dovednostmi žáků. Je více rizikových skupin, ve kterých je rozvoj čtenářských dovedností ohrožen. Jedná se o děti s deficity v kognitivních, jazykových či dalších dílčích funkcích, o děti s osobnostními či motivačními charakteristikami ovlivňujícími tento vývoj. Samozřejmě to může být i rodinné či školní prostředí, které vstupuje do rozvoje čtení, a to jak v pozitivních, tak negativních konotacích. Předložený příspěvek mapuje variabilitu vývoje počáteční gramotnosti u dětí s rizikem vzniku specifických poruch učení, tedy jedné z nejrizikovějších skupin v rozvoji gramotnosti. Opakovaným testováním dětí z rodin s familiárním rizikem vzniku SPU a dětí se specificky narušeným vývojem řeči na počátku vzdělávání byly postihovány samotné dílčí funkce a jejich proměnlivost, jakož i průběh nabývání gramotnostních dovedností. Výsledky výzkumu mohou podnítit zájem odborné veřejnosti, včetně učitelů, o časná období školních obtíží, zejména dát

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    118-130

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database