All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The risk of dyslexia : Pre-literacy skills and abilities and literacy development in high-risk groups

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285650" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285650 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách

  • Original language description

    Podle současných poznatků existují skupiny dětí s větší mírou ohrožení gramotnostními obtížemi než běžná populace. Jedná se o děti s tzv. rizikem dyslexie, mezi které patří děti se specificky narušeným vývojem řeči (a jazyka) a děti s familiární zátěží pro vznik dyslexie. Oběma skupinám se věnoval longitudinální projekt ELDEL-WP2 a navazující projekt GAUK, které se staly východiskem pro habilitační práci. Publikace má několik samostatných částí, přičemž nejdříve se zaměřuje na identifikaci dětí a proceduru stanovování rodinného rizika dyslexie a narušeného vývoje řeči (a jazyka). Dále jsou předmětem práce vývojové profily pregramotnostních schopností a dovedností. Ve shodě s psycholingvistickým pojetím gramotnosti jsou v centru pozornosti jazykové a kognitivní schopnosti a klíčové pregramotnostní dovednosti, jejichž dosažená úroveň bývá dávána do souvislosti s úspěšným rozvojem čtení a psaní na počátku školní docházky. Dosažené výsledky poukázaly na dynamiku vývoje jazykových a kogniti

  • Czech name

    Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách

  • Czech description

    Podle současných poznatků existují skupiny dětí s větší mírou ohrožení gramotnostními obtížemi než běžná populace. Jedná se o děti s tzv. rizikem dyslexie, mezi které patří děti se specificky narušeným vývojem řeči (a jazyka) a děti s familiární zátěží pro vznik dyslexie. Oběma skupinám se věnoval longitudinální projekt ELDEL-WP2 a navazující projekt GAUK, které se staly východiskem pro habilitační práci. Publikace má několik samostatných částí, přičemž nejdříve se zaměřuje na identifikaci dětí a proceduru stanovování rodinného rizika dyslexie a narušeného vývoje řeči (a jazyka). Dále jsou předmětem práce vývojové profily pregramotnostních schopností a dovedností. Ve shodě s psycholingvistickým pojetím gramotnosti jsou v centru pozornosti jazykové a kognitivní schopnosti a klíčové pregramotnostní dovednosti, jejichž dosažená úroveň bývá dávána do souvislosti s úspěšným rozvojem čtení a psaní na počátku školní docházky. Dosažené výsledky poukázaly na dynamiku vývoje jazykových a kogniti

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-784-7

  • Number of pages

    267

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book