The risk of dyslexia : Pre-literacy skills and abilities and literacy development in high-risk groups
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285650" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285650 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách
Original language description
Podle současných poznatků existují skupiny dětí s větší mírou ohrožení gramotnostními obtížemi než běžná populace. Jedná se o děti s tzv. rizikem dyslexie, mezi které patří děti se specificky narušeným vývojem řeči (a jazyka) a děti s familiární zátěží pro vznik dyslexie. Oběma skupinám se věnoval longitudinální projekt ELDEL-WP2 a navazující projekt GAUK, které se staly východiskem pro habilitační práci. Publikace má několik samostatných částí, přičemž nejdříve se zaměřuje na identifikaci dětí a proceduru stanovování rodinného rizika dyslexie a narušeného vývoje řeči (a jazyka). Dále jsou předmětem práce vývojové profily pregramotnostních schopností a dovedností. Ve shodě s psycholingvistickým pojetím gramotnosti jsou v centru pozornosti jazykové a kognitivní schopnosti a klíčové pregramotnostní dovednosti, jejichž dosažená úroveň bývá dávána do souvislosti s úspěšným rozvojem čtení a psaní na počátku školní docházky. Dosažené výsledky poukázaly na dynamiku vývoje jazykových a kogniti
Czech name
Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách
Czech description
Podle současných poznatků existují skupiny dětí s větší mírou ohrožení gramotnostními obtížemi než běžná populace. Jedná se o děti s tzv. rizikem dyslexie, mezi které patří děti se specificky narušeným vývojem řeči (a jazyka) a děti s familiární zátěží pro vznik dyslexie. Oběma skupinám se věnoval longitudinální projekt ELDEL-WP2 a navazující projekt GAUK, které se staly východiskem pro habilitační práci. Publikace má několik samostatných částí, přičemž nejdříve se zaměřuje na identifikaci dětí a proceduru stanovování rodinného rizika dyslexie a narušeného vývoje řeči (a jazyka). Dále jsou předmětem práce vývojové profily pregramotnostních schopností a dovedností. Ve shodě s psycholingvistickým pojetím gramotnosti jsou v centru pozornosti jazykové a kognitivní schopnosti a klíčové pregramotnostní dovednosti, jejichž dosažená úroveň bývá dávána do souvislosti s úspěšným rozvojem čtení a psaní na počátku školní docházky. Dosažené výsledky poukázaly na dynamiku vývoje jazykových a kogniti
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-784-7
Number of pages
267
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—