Literacy and Preliteracy Skills in Children with Specific Language Impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10447779" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10447779 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=e7jt~lCNT6" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=e7jt~lCNT6</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gramotnostní a pregramotnostní dovednosti u dětí s vývojovou dysfázi
Original language description
Vývojová dysfázie představuje jednu z nejčastěji se vyskytujících poruch jazykového vývoje u dětí na počátku školní docházky. Jejich jazykové deficity se promítají do oblasti čtení a psaní, které chápeme jako jazykové dovednosti. Článek představuje přehledovou studii, která charakterizuje pregramotnostní a gramotnostní dovednosti ve vztahu k vývojové dysfázii na základě rešerše tuzemských i zahraničních výzkumů a opírá se přitom o tzv. jednoduchý model čtení (Gaough & Tunmer, 1986). Dále blíže popisuje dosavadní výzkumnou aktivitu týkající se tohoto tématu v českém prostředí, zabývá se nejvýznamnějšími environmentálními faktory ovlivňujícími gramotnost a mapuje intervenční možnosti v podpoře rané gramotnosti i čtení s porozuměním.
Czech name
Gramotnostní a pregramotnostní dovednosti u dětí s vývojovou dysfázi
Czech description
Vývojová dysfázie představuje jednu z nejčastěji se vyskytujících poruch jazykového vývoje u dětí na počátku školní docházky. Jejich jazykové deficity se promítají do oblasti čtení a psaní, které chápeme jako jazykové dovednosti. Článek představuje přehledovou studii, která charakterizuje pregramotnostní a gramotnostní dovednosti ve vztahu k vývojové dysfázii na základě rešerše tuzemských i zahraničních výzkumů a opírá se přitom o tzv. jednoduchý model čtení (Gaough & Tunmer, 1986). Dále blíže popisuje dosavadní výzkumnou aktivitu týkající se tohoto tématu v českém prostředí, zabývá se nejvýznamnějšími environmentálními faktory ovlivňujícími gramotnost a mapuje intervenční možnosti v podpoře rané gramotnosti i čtení s porozuměním.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
65-82
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—