The evaluation scales of external school evaluation and the quality of school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281955" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281955 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy
Original language description
Tento příspěvek se zabývá srovnáním hodnotících stupnic, které používá školní inspekce v rámci externí evaluace školy. Nejprve provedeme teoretickou komparaci inspekčních hodnotících systémů spolkových zemí Sasko, Dolní Sasko a České republiky. Porovnámestrukturu jejich hodnotících stupnic a také oblasti, ve kterých je škola hodnocena. Dále se zabýváme důsledky, jež z hodnocení školní inspekcí pro školy plynou. V závěrečné části se zaměřujeme na otázku, jak odlišně mohou tyto systémy hodnocení škol působit na zvyšování kvality školy - v různé míře školy motivují k vlastnímu rozvoji a v různé míře je vystavují tlaku možných konsekvencí ze strany kontrolních orgánů.
Czech name
Hodnotící škály externí evaluace ve vztahu ke zvyšování kvality školy
Czech description
Tento příspěvek se zabývá srovnáním hodnotících stupnic, které používá školní inspekce v rámci externí evaluace školy. Nejprve provedeme teoretickou komparaci inspekčních hodnotících systémů spolkových zemí Sasko, Dolní Sasko a České republiky. Porovnámestrukturu jejich hodnotících stupnic a také oblasti, ve kterých je škola hodnocena. Dále se zabýváme důsledky, jež z hodnocení školní inspekcí pro školy plynou. V závěrečné části se zaměřujeme na otázku, jak odlišně mohou tyto systémy hodnocení škol působit na zvyšování kvality školy - v různé míře školy motivují k vlastnímu rozvoji a v různé míře je vystavují tlaku možných konsekvencí ze strany kontrolních orgánů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Národní testování a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání
ISBN
978-80-7464-656-0
Number of pages of the result
12
Pages from-to
44-55
Number of pages of the book
124
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—