Home Preparation in Mathematics (In the context of the relationship between family and school)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285215" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285215 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2559" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2559</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)
Original language description
Příspěvek se zabývá postoji učitelek a učitelů matematiky k rozdělení vzdělávacích kompetencí mezi školu a rodinu. Vychází z analýzy rozhovorů s 37 vyučujícími matematiky na základních školách, které byly provedeny v rámci výzkumu "Kritická místa ve výuce matematiky". Vyučující napříč řadou oblastí tematizovali různé aspekty rodinného zázemí žáků a vyjadřovali své přesvědčení o stávajícím i ideálním vztahu mezi vyučujícími a rodiči. Kvalitativní analýza rozhovorů se soustředila na učitelskou konceptualizaci "domácí přípravy" a její vazbu na školní úspěšnost dětí. V příspěvku ukazuji, jaká očekávání vyučující mají vůči rodičům žáků a vůči roli rodičů v úspěšnosti žáků v matematice. Z pohledu "za" hranice školní výuky (tj. co se děje a má dít v rámci domácí přípravy) vyplývá i to, co se odehrává uvnitř hranic, tedy co je podle vyučujících podstatou školní matematiky a jejich pedagogického přístupu.
Czech name
Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)
Czech description
Příspěvek se zabývá postoji učitelek a učitelů matematiky k rozdělení vzdělávacích kompetencí mezi školu a rodinu. Vychází z analýzy rozhovorů s 37 vyučujícími matematiky na základních školách, které byly provedeny v rámci výzkumu "Kritická místa ve výuce matematiky". Vyučující napříč řadou oblastí tematizovali různé aspekty rodinného zázemí žáků a vyjadřovali své přesvědčení o stávajícím i ideálním vztahu mezi vyučujícími a rodiči. Kvalitativní analýza rozhovorů se soustředila na učitelskou konceptualizaci "domácí přípravy" a její vazbu na školní úspěšnost dětí. V příspěvku ukazuji, jaká očekávání vyučující mají vůči rodičům žáků a vůči roli rodičů v úspěšnosti žáků v matematice. Z pohledu "za" hranice školní výuky (tj. co se děje a má dít v rámci domácí přípravy) vyplývá i to, co se odehrává uvnitř hranic, tedy co je podle vyučujících podstatou školní matematiky a jejich pedagogického přístupu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
64
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
212-225
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—