All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school Motivation in the discourse of mathematics teachers at the 2nd stage of elementary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191487" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191487 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy.

  • Original language description

    Stať je zaměřena na analýzu kritických míst ve výuce matematiky na základní škole z hlediska motivačního. Závěry výzkumu se opírají především o hloubkové rozhovory učitelů matematiky. Ve stati jsou analyzovány postoje žáků k matematice, strach žáků v matematice, cílová orientace žáků, zaujetí žáků v úkolové situaci, ochota žáků přemýšlet.

  • Czech name

    Motivace v diskursu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy.

  • Czech description

    Stať je zaměřena na analýzu kritických míst ve výuce matematiky na základní škole z hlediska motivačního. Závěry výzkumu se opírají především o hloubkové rozhovory učitelů matematiky. Ve stati jsou analyzovány postoje žáků k matematice, strach žáků v matematice, cílová orientace žáků, zaujetí žáků v úkolové situaci, ochota žáků přemýšlet.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Number of pages of the result

    25

  • Pages from-to

    183-207

  • Number of pages of the book

    358

  • Publisher name

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter