All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics) Approaches to mathematics in the perception of pupils and teachers (motivational problems in mathematics)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190381" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190381 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice).

  • Original language description

    V předkládané studii jsou mapovány žákovské postoje k předmětu matematika, pozornost je věnována i učitelské percepci žákovských postojů. Výsledky jsou vybrány z výzkumu, který byl realizován na druhém stupni základních škol v České republice. Vzorek tvořilo 3 108 žáků a 170 jejich učitelů.

  • Czech name

    Postoje k matematice v percepci žáků a učitelů (motivační problémy v matematice).

  • Czech description

    V předkládané studii jsou mapovány žákovské postoje k předmětu matematika, pozornost je věnována i učitelské percepci žákovských postojů. Výsledky jsou vybrány z výzkumu, který byl realizován na druhém stupni základních škol v České republice. Vzorek tvořilo 3 108 žáků a 170 jejich učitelů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dva dny s didaktikou matematiky 2013

  • ISBN

    978-80-86843-44-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    12-20

  • Publisher name

    Vydavatelský servis Plzeň 2013

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Feb 14, 2013

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article