Pupils' motivation and fear in teaching mathematics from the point of view of Czech teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314036 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
němčina
Original language name
Schülermotivation und Angst im Mathematikunterricht aus der Sicht tschechischer
Original language description
Následující článek prezentuje výsledky výzkumného projektu, jehož cílem bylo zjistit, jak učitelé pohlížejí na své žáky, zejména jaké obtíže vnímají při výuce matematiky, a jaké výukové metody považují za nejefektivnější pro motivaci svých žáků. Ve výzkumném projektu byla použita metoda rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkum byl prováděn na vzorku 60 učitelů, mezi kterými byli jak učitelé ze základních škol, tak učitelé z nižších ročníků středních škol. Výsledky analýz provedených v této studii ukazují, že většina učitelů se vážně nezapojuje do debaty o pozitivní motivaci k učení, ani s ohledem na žákovský "strach ze selhání". Vliv těchto dvou aspektů na učení se žáků tedy není příliš uvažován. To, že učitelům chybí vhled to těchto otázek, se často odráží v jejich nespokojenosti s přístupem jejich žáků a/nebo prací jejich žáků v hodinách matematiky
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů