Interest of Primary and Secondary School Pupils in Physics, Chemistry and Mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007735" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007735 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku
Original language description
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku se v posledních letech v České republice i mimo ni snižuje. Zaměřili jsme se proto v rámci projektu Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických na identifikaci vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice a na oblíbenost těchto vyučovacích předmětů. Jako ukazatele vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice jsme zvolili žákovské hodnocení stavu výuky těchto předmětů (učitelovu schopnost zaujmout, netradiční způsoby výuky, učitelův zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehlednost), četnost pokusů ve výuce, účast na soutěžích, četbu časopisů. Míra zájmu žáků o fyziku, chemii a matematiku determinuje i jejich volbu oboru vysokoškolského studia a vnímání prestiže povolání spojeného s přírodními vědami a vědou (vzděláním) obecně.
Czech name
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku
Czech description
Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku se v posledních letech v České republice i mimo ni snižuje. Zaměřili jsme se proto v rámci projektu Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických na identifikaci vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice a na oblíbenost těchto vyučovacích předmětů. Jako ukazatele vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice jsme zvolili žákovské hodnocení stavu výuky těchto předmětů (učitelovu schopnost zaujmout, netradiční způsoby výuky, učitelův zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehlednost), četnost pokusů ve výuce, účast na soutěžích, četbu časopisů. Míra zájmu žáků o fyziku, chemii a matematiku determinuje i jejich volbu oboru vysokoškolského studia a vnímání prestiže povolání spojeného s přírodními vědami a vědou (vzděláním) obecně.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-2242-8
Number of pages
134
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—