All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interest of Primary and Secondary School Pupils in Physics, Chemistry and Mathematics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007735" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007735 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku

  • Original language description

    Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku se v posledních letech v České republice i mimo ni snižuje. Zaměřili jsme se proto v rámci projektu Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických na identifikaci vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice a na oblíbenost těchto vyučovacích předmětů. Jako ukazatele vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice jsme zvolili žákovské hodnocení stavu výuky těchto předmětů (učitelovu schopnost zaujmout, netradiční způsoby výuky, učitelův zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehlednost), četnost pokusů ve výuce, účast na soutěžích, četbu časopisů. Míra zájmu žáků o fyziku, chemii a matematiku determinuje i jejich volbu oboru vysokoškolského studia a vnímání prestiže povolání spojeného s přírodními vědami a vědou (vzděláním) obecně.

  • Czech name

    Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku

  • Czech description

    Zájem žáků základních a středních škol o fyziku, chemii a matematiku se v posledních letech v České republice i mimo ni snižuje. Zaměřili jsme se proto v rámci projektu Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických na identifikaci vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice a na oblíbenost těchto vyučovacích předmětů. Jako ukazatele vztahu žáků k fyzice, chemii a matematice jsme zvolili žákovské hodnocení stavu výuky těchto předmětů (učitelovu schopnost zaujmout, netradiční způsoby výuky, učitelův zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehlednost), četnost pokusů ve výuce, účast na soutěžích, četbu časopisů. Míra zájmu žáků o fyziku, chemii a matematiku determinuje i jejich volbu oboru vysokoškolského studia a vnímání prestiže povolání spojeného s přírodními vědami a vědou (vzděláním) obecně.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-2242-8

  • Number of pages

    134

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book