All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching Climate in Natural Sciences Lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007724 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Teaching Climate in Natural Sciences Lessons

  • Original language description

    A weak interest of pupils in studying Mathematics, Physics and Chemistry has led to designing and realizing a research project supported by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic which is called Research of New Methods of Youth?s Creativity Competitions, focused on motivating the research activities in the field of the natural sciences, mainly in Mathematics, Physics and Chemistry. The research is focused on teaching of Mathematics, Physics and Chemistry and the pupils? relation to these disciplines at primary and secondary schools. An important motivation factor in the area of attracting the pupils? interest in the natural sciences is the teaching climate of lessons in these disciplines.This is why the emphasis is placed on the perception and evaluation of natural sciences lessons (Physics, Chemistry and Mathematics) by the primary and secondary school pupils. The questionnaire study is focused on the following categori

  • Czech name

    Vyučovací klima ve výuce přírodních věd

  • Czech description

    Malý zájem studentů o studium matematiky, fyziky a chemie vedl ke koncipování a realizaci vědecko-výzkumného projektu podporovaného Národním programem výzkumu II. MŠMT ČR s názvem Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci provědecko-výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Ve výzkumu je sledována výuka matematiky, fyziky a chemie a vztah žáků k těmto disciplínám na základních a středních školách. Významným motivačním faktorem v oblasti získání zájmu žáků o přírodní vědy je vyučovací klima při výuce těchto předmětů. Z tohoto důvodu se zajímáme o vnímání a posouzení výuky přírodovědných disciplín (fyziky, chemie a matematiky) žáky základních a středních škol. Dotazníkové šetření sledovalo kategorie: učitelovo nadšení a rozhled, schopnost zaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehl

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pedagogy in the Context of a Knowledge Society

  • ISBN

    978-953-99326-8-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    University of Zagreb

  • Place of publication

    Zagreb

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article