Decription of teaching of natural sciences
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003808" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003808 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Deskripce výuky přírodovědných předmětů
Original language description
Malý zájem studentů o studium matematiky, fyziky a chemie vedl ke koncipování a realizaci vědecko-výzkumného projektu podporovaného Národním programem výzkumu II. MŠMT ČR s názvem Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci provědecko-výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Ve výzkumu je sledována výuka matematiky, fyziky a chemie a vztah žáků k těmto disciplínám na základních a středních školách. Významným motivačním faktorem v oblasti získání zájmu žáků o přírodní vědy je vyučovací klima při výuce těchto předmětů. Z tohoto důvodu se zajímáme o vnímání a posouzení výuky přírodovědných disciplín (fyziky, chemie a matematiky) žáky základních a středních škol. Dotazníkové šetření sledovalo kategorie: učitelovo nadšení a rozhled, schopnost zaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehl
Czech name
Deskripce výuky přírodovědných předmětů
Czech description
Malý zájem studentů o studium matematiky, fyziky a chemie vedl ke koncipování a realizaci vědecko-výzkumného projektu podporovaného Národním programem výzkumu II. MŠMT ČR s názvem Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci provědecko-výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Ve výzkumu je sledována výuka matematiky, fyziky a chemie a vztah žáků k těmto disciplínám na základních a středních školách. Významným motivačním faktorem v oblasti získání zájmu žáků o přírodní vědy je vyučovací klima při výuce těchto předmětů. Z tohoto důvodu se zajímáme o vnímání a posouzení výuky přírodovědných disciplín (fyziky, chemie a matematiky) žáky základních a středních škol. Dotazníkové šetření sledovalo kategorie: učitelovo nadšení a rozhled, schopnost zaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem o žáka, spravedlivý přístup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, přehl
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd
ISBN
978-80-244-1886-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
94
Pages from-to
34-42
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—