Professional activities of kindergarten teachers in the light of current Czech research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10290599" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10290599 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61988987:17450/14:A1501C18
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní činnosti učitelek mateřských škol ve světle současných českých výzkumů
Original language description
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumů profesních činností učitelek mateřských škol a vymezit charakteristické znaky profese učitelky mateřské školy v českém prostředí. V první části autorky dokládají zvyšující se odborný zájem o profesiučitelství v České republice, sumarizují poznatky dostupných výzkumů profesních činností učitelů a ve druhé části charakterizují kategorii učitelek mateřských škol, která představuje významnou skupinu v českém regionálním školství. Ve stěžejní třetí části je prezentováno výzkumné šetření, jehož hlavním cílem bylo identifikovat, pojmenovat a zaznamenat učitelkou české mateřské školy běžného typu profesní činnosti jí reálně vykonávané, ověřit jejich existenci a zjistit ve třech obdobích školního roku podíl časového vytížení učitelky realizací vybraného druhu činnosti v rámci určené týdenní přímé práce s dětmi. Závěrečná část studie naznačuje několik cest, jak by bylo možné s výsledky výzkumů dále pracovat.
Czech name
Profesní činnosti učitelek mateřských škol ve světle současných českých výzkumů
Czech description
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumů profesních činností učitelek mateřských škol a vymezit charakteristické znaky profese učitelky mateřské školy v českém prostředí. V první části autorky dokládají zvyšující se odborný zájem o profesiučitelství v České republice, sumarizují poznatky dostupných výzkumů profesních činností učitelů a ve druhé části charakterizují kategorii učitelek mateřských škol, která představuje významnou skupinu v českém regionálním školství. Ve stěžejní třetí části je prezentováno výzkumné šetření, jehož hlavním cílem bylo identifikovat, pojmenovat a zaznamenat učitelkou české mateřské školy běžného typu profesní činnosti jí reálně vykonávané, ověřit jejich existenci a zjistit ve třech obdobích školního roku podíl časového vytížení učitelky realizací vybraného druhu činnosti v rámci určené týdenní přímé práce s dětmi. Závěrečná část studie naznačuje několik cest, jak by bylo možné s výsledky výzkumů dále pracovat.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
562-582
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—