All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The teaching of mathematics based on the building of schemas: elementary arithmetic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291952" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291952 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně

  • Original language description

    Monografie shrnuje uceleným způsobem výsledky dlouholetých výzkumů autora v oblasti pojmotvorného procesu v matematice. Je představena tzv. teorie generických modelů, která popisuje proces vzniku matematického poznatku v mysli žáka počínaje motivací a konče krystalizací abstraktního poznatku. Tato teorie tvoří teoretické pozadí vyučování orientovaného na budování mentálních schémat, které je popsáno v následující kapitole. Kniha vrcholí teoretickým popisem vzniku mentálního schématu Číslo. Vše je na jedné straně podloženo pedagogickými experimenty a budováno na již existujících výsledcích výzkumu a na straně druhé ilustrováno konkrétními příklady z vyučování matematice a z rozhovorů s žáky.

  • Czech name

    Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně

  • Czech description

    Monografie shrnuje uceleným způsobem výsledky dlouholetých výzkumů autora v oblasti pojmotvorného procesu v matematice. Je představena tzv. teorie generických modelů, která popisuje proces vzniku matematického poznatku v mysli žáka počínaje motivací a konče krystalizací abstraktního poznatku. Tato teorie tvoří teoretické pozadí vyučování orientovaného na budování mentálních schémat, které je popsáno v následující kapitole. Kniha vrcholí teoretickým popisem vzniku mentálního schématu Číslo. Vše je na jedné straně podloženo pedagogickými experimenty a budováno na již existujících výsledcích výzkumu a na straně druhé ilustrováno konkrétními příklady z vyučování matematice a z rozhovorů s žáky.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-776-2

  • Number of pages

    230

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book