Tackling the Incomparability of Assessments of Pupils' ICT Knowledge and Skills by Using Anchoring Vignettes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314244" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314244 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11254&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11254&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řešení nesrovnatelnosti hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků skrze ukotvující viněty
Original language description
V pedagogickém výzkumu se velmi často užívají (sebe)hodnotící otázky k měření postojů, hodnot, subjektivních norem a (ne)kognitivních dovedností. Existuje však četná evidence, že respondenti užívají kategorie u posuzovacích škál odlišným způsobem. Metodaukotvujících vinět umožňuje korigovat (sebe)hodnocení o rozdílné užívání škály tak, aby sebehodnocení bylo porovnatelné. V našem článku pomocí parametrického modelu ukotvujících vinět identifikujeme heterogenitu užívání škály při hodnocení vlastních ICTznalostí a dovedností u výběru studentů středních odborných škol se zaměřením na ICT (ICT studenti, N = 228) a studentů s pedagogickým a ekonomickým zaměřením (neICT studenti, N = 147), a následně i u dívek a chlapců. Výsledky našeho výzkumu zasazujemedo kontextu mezinárodního šetření ICILS 2013. Přímé porovnání sebehodnocení vedlo k neočekávanému závěru - ICT studenti mají mírně horší ICT znalosti a dovednosti než neICT studenti. ICT studenti však uplatňují při sebehodnocení vyšší sta
Czech name
Řešení nesrovnatelnosti hodnocení ICT znalostí a dovedností žáků skrze ukotvující viněty
Czech description
V pedagogickém výzkumu se velmi často užívají (sebe)hodnotící otázky k měření postojů, hodnot, subjektivních norem a (ne)kognitivních dovedností. Existuje však četná evidence, že respondenti užívají kategorie u posuzovacích škál odlišným způsobem. Metodaukotvujících vinět umožňuje korigovat (sebe)hodnocení o rozdílné užívání škály tak, aby sebehodnocení bylo porovnatelné. V našem článku pomocí parametrického modelu ukotvujících vinět identifikujeme heterogenitu užívání škály při hodnocení vlastních ICTznalostí a dovedností u výběru studentů středních odborných škol se zaměřením na ICT (ICT studenti, N = 228) a studentů s pedagogickým a ekonomickým zaměřením (neICT studenti, N = 147), a následně i u dívek a chlapců. Výsledky našeho výzkumu zasazujemedo kontextu mezinárodního šetření ICILS 2013. Přímé porovnání sebehodnocení vedlo k neočekávanému závěru - ICT studenti mají mírně horší ICT znalosti a dovednosti než neICT studenti. ICT studenti však uplatňují při sebehodnocení vyšší sta
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
65
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
274-291
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—