Selected results of the research on the development of digital competencies of pupils at primary and lower secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314518" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314518 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11256&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ
Original language description
Na Pedagogické fakultě UK v Praze byly v rámci řešení projektu GAČR realizovány výzkumné aktivity orientované na problematiku rozvoje digitálních kompetencí dětí a roli základních škol v procesu budování digitální gramotnosti. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé informatických předmětů na základních školách v České republice a jejich žáci. Hlavním cílem projektu bylo poznat aktuální stav, strukturu a orientaci rozvoje digitálních kompetencí dětí z hlediska kurikulárních, procesuálních a organizačníchaspektů budování jejich digitální gramotnosti. Relevantní výzkumná data byla prostřednictvím aplikovaných výzkumných metod získána od 1183 učitelů informatických předmětů, zastupujících jednotlivé základní školy, a od 2173 žáků ze 112 základních škol. Článek charakterizuje vybrané výsledky výzkumu v jeho jednotlivých problémových oblastech.
Czech name
Vybrané výsledky výzkumu rozvoje digitálních kompetencí žáků na ZŠ
Czech description
Na Pedagogické fakultě UK v Praze byly v rámci řešení projektu GAČR realizovány výzkumné aktivity orientované na problematiku rozvoje digitálních kompetencí dětí a roli základních škol v procesu budování digitální gramotnosti. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé informatických předmětů na základních školách v České republice a jejich žáci. Hlavním cílem projektu bylo poznat aktuální stav, strukturu a orientaci rozvoje digitálních kompetencí dětí z hlediska kurikulárních, procesuálních a organizačníchaspektů budování jejich digitální gramotnosti. Relevantní výzkumná data byla prostřednictvím aplikovaných výzkumných metod získána od 1183 učitelů informatických předmětů, zastupujících jednotlivé základní školy, a od 2173 žáků ze 112 základních škol. Článek charakterizuje vybrané výsledky výzkumu v jeho jednotlivých problémových oblastech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Information Technology Competencies of Children and their Development in Primary and Lower Secondary Schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
65
Issue of the periodical within the volume
3/2015
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
259-273
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—