Innovations in Hadwriting Literacy Development - Teaching Comenia Script
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316158" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316158 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script
Original language description
Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.
Czech name
Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script
Czech description
Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
50-66
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—