All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Innovations in Hadwriting Literacy Development - Teaching Comenia Script

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316158" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316158 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2015/09/DS15-1-obsah-10.09.15-20-28.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script

  • Original language description

    Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.

  • Czech name

    Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script

  • Czech description

    Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R. Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků. V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    50-66

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database