All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Individualisation of handwriting of 1st to 5th grade primary school pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK01__%2F17%3AN0000086" target="_blank" >RIV/00007064:K01__/17:N0000086 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Individualizace rukopisu žáků 1. až 5. tříd základní školy

  • Original language description

    V souvislosti se schválením nové školní předlohy písma Comenia Script se blíží doba, kdy bude třeba písmoznalecky zkoumat také písmo pisatelů, teří se již ve škole učili psát nevázaným písmem. Abychom byly na tuto situaci připraveni, je třeba znát odchylky od nové školní předlohy a jejich identifikační hodnotu. V letech 2012 až 2015 proto proběhla první etapa výzkumu zaměřeného na vývoj a individualizaci písma školních dětí. Do výzkumu bylo možné zahrnout vzorky písma 170 žáků, kteří se učí psát podle předlohy Comenia Script a 60 žáků, která píší písmem kurzívním. Vzorky písma žáků z prvních pěti ročníků základní školy byly analyzovány standardními písmoznaleckými metodami, potvrdil se předpoklad, že k vývoji individuálních znaků dochází již od počátků psaní, do konce 5. ročníku základní školy však individuální odchylky v písmu nebyly stabilizované.

  • Czech name

    Individualizace rukopisu žáků 1. až 5. tříd základní školy

  • Czech description

    V souvislosti se schválením nové školní předlohy písma Comenia Script se blíží doba, kdy bude třeba písmoznalecky zkoumat také písmo pisatelů, teří se již ve škole učili psát nevázaným písmem. Abychom byly na tuto situaci připraveni, je třeba znát odchylky od nové školní předlohy a jejich identifikační hodnotu. V letech 2012 až 2015 proto proběhla první etapa výzkumu zaměřeného na vývoj a individualizaci písma školních dětí. Do výzkumu bylo možné zahrnout vzorky písma 170 žáků, kteří se učí psát podle předlohy Comenia Script a 60 žáků, která píší písmem kurzívním. Vzorky písma žáků z prvních pěti ročníků základní školy byly analyzovány standardními písmoznaleckými metodami, potvrdil se předpoklad, že k vývoji individuálních znaků dochází již od počátků psaní, do konce 5. ročníku základní školy však individuální odchylky v písmu nebyly stabilizované.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60500 - Other Humanities and the Arts

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/VI20162020020" target="_blank" >VI20162020020: Introduction of New Methods and Procedures in Forensic Document Examination 2</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Kriminalistika

  • ISSN

    1210-9150

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2/2017

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    113-123

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database