Assimilation of the writing pattern of the Comenia Script with the educative process of primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579720" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579720 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy
Original language description
Od roku 2010 se na primární škole předkládá žákům nová písemná předloha pod názvem Comenia Script. V této souvislosti byl realizován podpůrný výzkum, zaměřený na asimilaci písemné předlohy Comenia Script do české školy. V kapitole budou popsány klady a zápory nové písemné předlohy a její adaptace na výuku českého jazyka s přihlédnutím k rozvoji gramotnosti žáků primární školy. Vzhledem k možné variabilitě jednotlivých grafémů při nácviku psaní u písemné předlohy Comenia Script dochází k tomu, že napsaný text se stává mnohdy pro žáky zpětně obtížně čitelný. V takových případech jsou pak žáci limitováni (znevýhodněni) při získávání informací z textu, který správně technicky nepřečtou.
Czech name
Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy
Czech description
Od roku 2010 se na primární škole předkládá žákům nová písemná předloha pod názvem Comenia Script. V této souvislosti byl realizován podpůrný výzkum, zaměřený na asimilaci písemné předlohy Comenia Script do české školy. V kapitole budou popsány klady a zápory nové písemné předlohy a její adaptace na výuku českého jazyka s přihlédnutím k rozvoji gramotnosti žáků primární školy. Vzhledem k možné variabilitě jednotlivých grafémů při nácviku psaní u písemné předlohy Comenia Script dochází k tomu, že napsaný text se stává mnohdy pro žáky zpětně obtížně čitelný. V takových případech jsou pak žáci limitováni (znevýhodněni) při získávání informací z textu, který správně technicky nepřečtou.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
60-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—