All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading comprehension and its precursors, a partial study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318968" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318968 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Porozumění čtenému a jeho prekurzory, dílčí studie

  • Original language description

    Tato studie předkládá analýzu vývojových předpokladů dovednosti porozumění čtenému. Na vzorku 351 dětí druhých až čtvrtých ročníků nejprve analyzuje strukturu a vzájemné vztahy vybraných jazykových a čtenářských dovedností (neverbální inteligence, čteníslov, čtení pseudoslov, rychlé jmenování, porozumění slyšenému, slovní zásoba a porozumění jazyku) a následně testuje prediktivní model vývoje porozumění čtenému pro druhé pololetí prvního stupně základní školy. Prediktivní model je testován pro dvě odlišné zkoušky porozumění čtenému: 1) pro porozumění na úrovni vět (hodnocení s užitím testu Čtení s porozuměním, Caravolas & Volín, 2005) a 2) pro kontextuální porozumění v nově vytvořené zkoušce hlasitého čtení Krmení králíků (Kucharská & Mrázková, in Kucharská et al., 2014). Výsledky studie ukazují, že dovednost porozumění čtenému hodnocená testem doplňováním vět je stejným dílem predikována výkony dítěte v oblasti dekódování (rychlého čtení slov a pseudoslov) a v testu morfo-syntaktický

  • Czech name

    Porozumění čtenému a jeho prekurzory, dílčí studie

  • Czech description

    Tato studie předkládá analýzu vývojových předpokladů dovednosti porozumění čtenému. Na vzorku 351 dětí druhých až čtvrtých ročníků nejprve analyzuje strukturu a vzájemné vztahy vybraných jazykových a čtenářských dovedností (neverbální inteligence, čteníslov, čtení pseudoslov, rychlé jmenování, porozumění slyšenému, slovní zásoba a porozumění jazyku) a následně testuje prediktivní model vývoje porozumění čtenému pro druhé pololetí prvního stupně základní školy. Prediktivní model je testován pro dvě odlišné zkoušky porozumění čtenému: 1) pro porozumění na úrovni vět (hodnocení s užitím testu Čtení s porozuměním, Caravolas & Volín, 2005) a 2) pro kontextuální porozumění v nově vytvořené zkoušce hlasitého čtení Krmení králíků (Kucharská & Mrázková, in Kucharská et al., 2014). Výsledky studie ukazují, že dovednost porozumění čtenému hodnocená testem doplňováním vět je stejným dílem predikována výkony dítěte v oblasti dekódování (rychlého čtení slov a pseudoslov) a v testu morfo-syntaktický

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

    127-139

  • Number of pages of the book

    232

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter