Teaching physical education by the perspective of psychomotricity and health promotion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320305" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320305 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví
Original language description
Vyučování tělesné výchovy by mělo reflektovat proměny ve vzdělávání i změny v pojetí tělesné výchovy jako součásti výchovy ke zdraví v širším smyslu, tedy zdraví tělesnému, psychickému i sociálnímu. Vedle prokazatelných pozitivních benefitů pohybových aktivit na zdraví se prokázání vlivu právě tělesné výchovy na další způsob života považuje za obtížný. Výsledky studií svědčí o selhávání vzdělávání v tělesné výchově v praktickém i informačním procesu. Za pozitivní koreláty vlivu tělesné výchovy na životní styl se považují vnímaná pohybová kompetence, zábavnost, vlastní aktivita a sledování individuálních pokroků (Dobrý, 2007). Psychomotorické činnosti mohou napomoci modernímu pojetí tělesné výchovy, pokud budou ve vzdělávání učitelů zahrnuty kromě praktických činností i teoretické a didaktické poznatky, zvyšující možnost racionálního a záměrného využití těchto aktivit.
Czech name
Vyučování tělesné výchovy pohledem psychomotoriky a podpory zdraví
Czech description
Vyučování tělesné výchovy by mělo reflektovat proměny ve vzdělávání i změny v pojetí tělesné výchovy jako součásti výchovy ke zdraví v širším smyslu, tedy zdraví tělesnému, psychickému i sociálnímu. Vedle prokazatelných pozitivních benefitů pohybových aktivit na zdraví se prokázání vlivu právě tělesné výchovy na další způsob života považuje za obtížný. Výsledky studií svědčí o selhávání vzdělávání v tělesné výchově v praktickém i informačním procesu. Za pozitivní koreláty vlivu tělesné výchovy na životní styl se považují vnímaná pohybová kompetence, zábavnost, vlastní aktivita a sledování individuálních pokroků (Dobrý, 2007). Psychomotorické činnosti mohou napomoci modernímu pojetí tělesné výchovy, pokud budou ve vzdělávání učitelů zahrnuty kromě praktických činností i teoretické a didaktické poznatky, zvyšující možnost racionálního a záměrného využití těchto aktivit.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
38
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
65-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—