Didactical approaches to science-education of preschool and primary school children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320953" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320953 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků
Original language description
Monografie představuje teoretické poznatky, na kterých je vystavěn základ didaktiky přírodních věd pro předškolní děti a žáky prvního stupně základní školy (pedagogické teorie, vývojové neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální; neverbálníkomunikaci je věnována samostatná kapitola. Uvádí přehled osvědčených metod výuky (všemi smysly, exkurze, vycházka, zakládání přírodovědných sbírek, heuristické metody) i inovativních (metoda dobrých otázek, vzdělávání založené na vztahu k místu, narativní metodu, práci s modely, vzdělávání za pomoci živočichů a další). Upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a odkazuje na (již dříve publikovaný a ověřený) diagnostický nástroj pro odhalování přírodovědných talentů. Okrajově je zmíněna environmentální výchova (téma, které s přírodovědným vzděláváním úzce souvisí) a její nají přesahy do přírodovědného vzdělávání. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy o přírodě, strom, který
Czech name
Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků
Czech description
Monografie představuje teoretické poznatky, na kterých je vystavěn základ didaktiky přírodních věd pro předškolní děti a žáky prvního stupně základní školy (pedagogické teorie, vývojové neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální; neverbálníkomunikaci je věnována samostatná kapitola. Uvádí přehled osvědčených metod výuky (všemi smysly, exkurze, vycházka, zakládání přírodovědných sbírek, heuristické metody) i inovativních (metoda dobrých otázek, vzdělávání založené na vztahu k místu, narativní metodu, práci s modely, vzdělávání za pomoci živočichů a další). Upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a odkazuje na (již dříve publikovaný a ověřený) diagnostický nástroj pro odhalování přírodovědných talentů. Okrajově je zmíněna environmentální výchova (téma, které s přírodovědným vzděláváním úzce souvisí) a její nají přesahy do přírodovědného vzdělávání. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy o přírodě, strom, který
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-805-9
Number of pages
190
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—