All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactic Approaches to Science Education of Preschool Children and Primary Pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10397110" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10397110 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

  • Original language description

    Druhé rozšířené vydání této monografie představuje teorii přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně. Tato teorie byla vytvořena za pomoci zakotvené teorie, tedy kvalitativní výzkumné metody (Strauss, Corbin, 1998). Teoretické zakotvení vychází z vybraných pedagogických a vývojových teorií, z teorií inteligence a environmentální výchovy, věnuje se také problematice verbální i neverbální komunikace o přírodě a vztahu dětí a žáků k přírodě. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy dětí o přírodě, strom, který mám rád, biofilie a biofobie, počet zážitků v přírodě), fenoménem odcizování dětí přírodě (syndrom padajících dětí, proměny dětí v posledních letech) a tím, zda jejich učitelky/učitelé reflektují vývojová specifika. Kvalitativní badatelský přístup je doplněn několika kvantitativními výzkumnými sondami. Autorka upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a potřebu jeho včasné diagnostiky a rané podpory. Na základě teoretických i výzkumných poznatků byly vytyčeny cíle a didaktické zásady (principy) přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně závěr. Dále jsou stručně představeny didaktické prostředky, osvědčené i inovativní metody, vytyčeny didaktické přístupy přírodovědného vzdělávání transformované pro tuto věkovou skupinu.

  • Czech name

    K. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků

  • Czech description

    Druhé rozšířené vydání této monografie představuje teorii přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně. Tato teorie byla vytvořena za pomoci zakotvené teorie, tedy kvalitativní výzkumné metody (Strauss, Corbin, 1998). Teoretické zakotvení vychází z vybraných pedagogických a vývojových teorií, z teorií inteligence a environmentální výchovy, věnuje se také problematice verbální i neverbální komunikace o přírodě a vztahu dětí a žáků k přírodě. V práci jsou shrnuty původní výzkumy, které se zabývají vztahem dětí a žáků k přírodě (představy dětí o přírodě, strom, který mám rád, biofilie a biofobie, počet zážitků v přírodě), fenoménem odcizování dětí přírodě (syndrom padajících dětí, proměny dětí v posledních letech) a tím, zda jejich učitelky/učitelé reflektují vývojová specifika. Kvalitativní badatelský přístup je doplněn několika kvantitativními výzkumnými sondami. Autorka upozorňuje na existenci přírodovědného nadání a potřebu jeho včasné diagnostiky a rané podpory. Na základě teoretických i výzkumných poznatků byly vytyčeny cíle a didaktické zásady (principy) přírodovědného vzdělávání předškolních dětí a žáků prvního stupně závěr. Dále jsou stručně představeny didaktické prostředky, osvědčené i inovativní metody, vytyčeny didaktické přístupy přírodovědného vzdělávání transformované pro tuto věkovou skupinu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-051-0

  • Number of pages

    260

  • Publisher name

    Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book