All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Registration of the Child in the First Form - Criteria, fairness and the view of legal representatives

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330145" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330145 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11613&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11613&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.308" target="_blank" >10.14712/23362189.2016.308</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zápis dítěte do první třídy - kritéria, spravedlivost a pohled zákonných zástupců

  • Original language description

    Cíle: Cílem předkládaného příspěvku je zjistit, jakým způsobem probíhají zápisy do spádových základních škol s ohledem na platnou legislativu a požadavek spravedlivého přístupu ke vzdělání. Metody: Pro příspěvek byl zvolen kvalitativní výzkumný design, konkrétně vícečetná případová studie čtyř spádových škol. Základní výzkumnou metodou byly polostrukturované rozhovory, doplněné o studium dokumentů pozorování během zápisů do vybraných škol. Výsledky: Kritéria přijímání dětí byla porovnána s platnými zákonnými normami a dále na ně bylo nahlíženou optikou rodičů předškolních dětí. Výsledky studie přinášejí informace o různých přístupech k zápisu ze strany základních škol a dále také pohled rodičů na jednotlivá kritéria a jejich ochotu tato kritéria naplnit. Závěry: V závěrečné diskuzi příspěvku poukazuji na relativně velkou autonomii, kterou školy během zápisu mají, a na rozdíly, které mezi jednotlivými způsoby zapisování dětí na školách existují. Rovněž prezentuji určité rozpory mezi platnou legislativou a kritérii přijímání dětí u analyzovaných škol a přístup rodičů k tomuto rozporu.

  • Czech name

    Zápis dítěte do první třídy - kritéria, spravedlivost a pohled zákonných zástupců

  • Czech description

    Cíle: Cílem předkládaného příspěvku je zjistit, jakým způsobem probíhají zápisy do spádových základních škol s ohledem na platnou legislativu a požadavek spravedlivého přístupu ke vzdělání. Metody: Pro příspěvek byl zvolen kvalitativní výzkumný design, konkrétně vícečetná případová studie čtyř spádových škol. Základní výzkumnou metodou byly polostrukturované rozhovory, doplněné o studium dokumentů pozorování během zápisů do vybraných škol. Výsledky: Kritéria přijímání dětí byla porovnána s platnými zákonnými normami a dále na ně bylo nahlíženou optikou rodičů předškolních dětí. Výsledky studie přinášejí informace o různých přístupech k zápisu ze strany základních škol a dále také pohled rodičů na jednotlivá kritéria a jejich ochotu tato kritéria naplnit. Závěry: V závěrečné diskuzi příspěvku poukazuji na relativně velkou autonomii, kterou školy během zápisu mají, a na rozdíly, které mezi jednotlivými způsoby zapisování dětí na školách existují. Rovněž prezentuji určité rozpory mezi platnou legislativou a kritérii přijímání dětí u analyzovaných škol a přístup rodičů k tomuto rozporu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    66

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    592-607

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database