All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creative Writing as a Method of Developing Writing Skills in Czech as a Foreign/Second Language: Action Research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330831" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330831 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvůrčí psaní jako metoda rozvoje řečové dovednosti psaní v češtině jako cizím - druhém jazyku: Akční výzkum

  • Original language description

    Publikace je výstupem projektu Tvůrčí psaní jako metoda rozvoje řečové dovednosti psaní v češtině jako cizím / druhém jazyku podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy v Praze (projekt č. 310015) a řešeného v letech 2015 až 2016. Zabývá se rozvíjením řečové dovednosti psaní u mírně a středně pokročilých studentů češtiny jako cizího / druhého jazyka. Inspirací pro zmíněný výzkum byla skutečnost, že toto téma dosud bývá v odborné lingvodidaktické literatuře o českém jazyku jako cizím / druhém opomíjeno, ačkoliv v současnosti nejpreferovanější metoda výuky cizích jazyků v EU, metoda komunikační, přikládá psaní stejnou důležitost jako ostatním řečovým dovednostem. Dalším podnětem pro náš výzkum byla zejména německá didaktika tvůrčího psaní, která se v cizojazyčné didaktice němčiny prosazuje od 70. let 20. století a psaní koncipuje jako proces. Projekt se věnuje otázce, zda tvůrčí psaní může pozitivně působit na lingvistickou a diskursivní kompetenci při nabývání češtiny jako cizího / druhého jazyka ve srovnání s tzv. klasickými postupy. Zaměření na tyto kompetence je dáno skutečností, že čeština je nejflexivnější slovanský jazyk. Pro účely projektu byla provedena sonda - jednosemestrální akční výzkum kvalitativního charakteru. Výzkumný vzorek sestával z nerodilých mluvčích, 30 studentů Ústavu bohemistických studií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy jazykové úrovně A2 až B2. Respondenti byli rozděleni do dvou experimentálních a dvou kontrolních skupin s ohledem na maximální možnou srovnatelnost v jazykové úrovni, v sociolingvistických parametrech, v zadaných žánrech a tématech i v počtu výukových hodin. U experimentálních skupin byla rozvíjena dovednost psaní metodou psaní tvůrčího, u kontrolních skupin klasickými postupy.

  • Czech name

    Tvůrčí psaní jako metoda rozvoje řečové dovednosti psaní v češtině jako cizím - druhém jazyku: Akční výzkum

  • Czech description

    Publikace je výstupem projektu Tvůrčí psaní jako metoda rozvoje řečové dovednosti psaní v češtině jako cizím / druhém jazyku podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy v Praze (projekt č. 310015) a řešeného v letech 2015 až 2016. Zabývá se rozvíjením řečové dovednosti psaní u mírně a středně pokročilých studentů češtiny jako cizího / druhého jazyka. Inspirací pro zmíněný výzkum byla skutečnost, že toto téma dosud bývá v odborné lingvodidaktické literatuře o českém jazyku jako cizím / druhém opomíjeno, ačkoliv v současnosti nejpreferovanější metoda výuky cizích jazyků v EU, metoda komunikační, přikládá psaní stejnou důležitost jako ostatním řečovým dovednostem. Dalším podnětem pro náš výzkum byla zejména německá didaktika tvůrčího psaní, která se v cizojazyčné didaktice němčiny prosazuje od 70. let 20. století a psaní koncipuje jako proces. Projekt se věnuje otázce, zda tvůrčí psaní může pozitivně působit na lingvistickou a diskursivní kompetenci při nabývání češtiny jako cizího / druhého jazyka ve srovnání s tzv. klasickými postupy. Zaměření na tyto kompetence je dáno skutečností, že čeština je nejflexivnější slovanský jazyk. Pro účely projektu byla provedena sonda - jednosemestrální akční výzkum kvalitativního charakteru. Výzkumný vzorek sestával z nerodilých mluvčích, 30 studentů Ústavu bohemistických studií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy jazykové úrovně A2 až B2. Respondenti byli rozděleni do dvou experimentálních a dvou kontrolních skupin s ohledem na maximální možnou srovnatelnost v jazykové úrovni, v sociolingvistických parametrech, v zadaných žánrech a tématech i v počtu výukových hodin. U experimentálních skupin byla rozvíjena dovednost psaní metodou psaní tvůrčího, u kontrolních skupin klasickými postupy.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-891-2

  • Number of pages

    134

  • Publisher name

    Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book