All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading comprehension and other reading related skills of children with specific learning difficulties

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10333959" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10333959 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení

  • Original language description

    Kapitola představuje výsledky dílčí studie zaměřené na mapování čtenářského profilu dětí s dyslexií. Nejprve se věnuje problematice dyslexie a jejímu pojetí u nás i v zahraničí a shrnuje také současný stav poznání o úrovni dílčích čtenářských dovedností dětí s dyslexií v období mladšího školního věku. V rámci analýzy dat je úroveň dílčích čtenářských schopností a čtení s porozuměním dětí s dyslexií ze čtvrtých ročníků (N=32) porovnávána s výkony vrstevnické skupiny dětí s typickým vývojem čtenářských dovedností (N=126) a dětí na stejné úrovni dekódovacích schopností (N=120). Zjištěné údaje jsou diskutovány s výsledky dosud realizovaných výzkumů a s přístupy v terminologickém vymezení problematiky čtenářských obtíží.

  • Czech name

    Porozumění čtenému a další aspekty čtení u dětí se specifickými poruchami učení

  • Czech description

    Kapitola představuje výsledky dílčí studie zaměřené na mapování čtenářského profilu dětí s dyslexií. Nejprve se věnuje problematice dyslexie a jejímu pojetí u nás i v zahraničí a shrnuje také současný stav poznání o úrovni dílčích čtenářských dovedností dětí s dyslexií v období mladšího školního věku. V rámci analýzy dat je úroveň dílčích čtenářských schopností a čtení s porozuměním dětí s dyslexií ze čtvrtých ročníků (N=32) porovnávána s výkony vrstevnické skupiny dětí s typickým vývojem čtenářských dovedností (N=126) a dětí na stejné úrovni dekódovacích schopností (N=120). Zjištěné údaje jsou diskutovány s výsledky dosud realizovaných výzkumů a s přístupy v terminologickém vymezení problematiky čtenářských obtíží.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.

  • ISBN

    978-80-7290-863-9

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    33-49

  • Number of pages of the book

    144

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter