Key competencies of educational managers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334674" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334674 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klíčové kompetence manažerů
Original language description
Problematika rozvoje klíčových kompetencí je v České republice řešena primárně v souvislosti s kurikulární (školskou) reformou. Hodnocen je přitom rozvoj klíčových kompetencí u žáků příslušného stupně a typu formálního vzdělávání. Oproti této praxi se příspěvek zabývá problematikou klíčových kompetencí manažerů vzdělávání (zejména skupiny vedoucích pedagogických pracovníků). Činí tak v kontextu původní myšlenky klíčových kompetencí pro celoživotní učení a současně vzhledem k požadavkům na další profesní vzdělávání uvedené skupiny dospělých účastníků vzdělávání. Uvedena jsou také východiska rozvoje klíčových kompetencí manažerů vzdělávání v modelu řízení podle kompetencí (rozvoj vedoucí k osvojování, rozvoji a transformaci kompetencí zaměstnanců - přístup ke vzdělávání podle kompetencí).
Czech name
Klíčové kompetence manažerů
Czech description
Problematika rozvoje klíčových kompetencí je v České republice řešena primárně v souvislosti s kurikulární (školskou) reformou. Hodnocen je přitom rozvoj klíčových kompetencí u žáků příslušného stupně a typu formálního vzdělávání. Oproti této praxi se příspěvek zabývá problematikou klíčových kompetencí manažerů vzdělávání (zejména skupiny vedoucích pedagogických pracovníků). Činí tak v kontextu původní myšlenky klíčových kompetencí pro celoživotní učení a současně vzhledem k požadavkům na další profesní vzdělávání uvedené skupiny dospělých účastníků vzdělávání. Uvedena jsou také východiska rozvoje klíčových kompetencí manažerů vzdělávání v modelu řízení podle kompetencí (rozvoj vedoucí k osvojování, rozvoji a transformaci kompetencí zaměstnanců - přístup ke vzdělávání podle kompetencí).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Number of pages of the result
11
Pages from-to
94-104
Number of pages of the book
127
Publisher name
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—