Excelence in Diversity: Profiles of Higher Education Institutions in the Czech Republic 2016
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334922" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334922 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016
Original language description
Studie Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016 pojednává o profilech 21 veřejných vysokých škol a jejich 130 fakult v České republice v roce 2016. Posuzuje nejen zaměření a výkonnost jednotlivých vysokých škol a fakult v různých oblastech činnosti, ale zobrazuje rovněž značnou variabilitu jejich funkcí a rolí, kterou přinesla expanze českého vysokého školství v posledních dvaceti letech. Hodnocení a srovnávání vychází z rozboru několika stovek údajů o každé veřejné vysoké škole a fakultě. Na základě výsledků analýzy 85 vytvořených ukazatelů je posuzuje v následujících sedmi dimenzích (funkcích): Vědecká, výzkumná a tvůrčí orientace, Mezinárodní otevřenost a atraktivita, Regionální rozvoj a sociální inkluze, Zájem uchazečů a úroveň studentů, Hodnocení studia, kurzů a učitelů, Zaměření na praxi a další vzdělávání a Uplatnění absolventů na trhu práce. Autoři se sice inspirovali některými mezinárodními projekty, především však využili své bohaté a dlouholeté komparativní zkušenosti i důkladnou znalost českého vysokého školství a jednotlivých institucí, metodologickou vyspělost a schopnost pracovat s informacemi a údaji o jednotlivých institucích. Ve studii uplatnili a rozpracovali svůj původní teoretický koncept a vlastní analytický postup.
Czech name
Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016
Czech description
Studie Bohatství v rozmanitosti: Profily veřejných vysokých škol a fakult v ČR 2016 pojednává o profilech 21 veřejných vysokých škol a jejich 130 fakult v České republice v roce 2016. Posuzuje nejen zaměření a výkonnost jednotlivých vysokých škol a fakult v různých oblastech činnosti, ale zobrazuje rovněž značnou variabilitu jejich funkcí a rolí, kterou přinesla expanze českého vysokého školství v posledních dvaceti letech. Hodnocení a srovnávání vychází z rozboru několika stovek údajů o každé veřejné vysoké škole a fakultě. Na základě výsledků analýzy 85 vytvořených ukazatelů je posuzuje v následujících sedmi dimenzích (funkcích): Vědecká, výzkumná a tvůrčí orientace, Mezinárodní otevřenost a atraktivita, Regionální rozvoj a sociální inkluze, Zájem uchazečů a úroveň studentů, Hodnocení studia, kurzů a učitelů, Zaměření na praxi a další vzdělávání a Uplatnění absolventů na trhu práce. Autoři se sice inspirovali některými mezinárodními projekty, především však využili své bohaté a dlouholeté komparativní zkušenosti i důkladnou znalost českého vysokého školství a jednotlivých institucí, metodologickou vyspělost a schopnost pracovat s informacemi a údaji o jednotlivých institucích. Ve studii uplatnili a rozpracovali svůj původní teoretický koncept a vlastní analytický postup.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-915-5
Number of pages
114
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—