Starring Baking Soda: Elementary Experiments for Primary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10337620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10337620 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání
Original language description
Utvářet podmínky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti je jedním z cílů současného vzdělávání. Dalším z cílů je podpořit u žáků zájem o přírodní vědy. Příspěvek představuje projektovou aktivitu navrženou pro žáky třetích tříd základních škol. Ona projektovost spočívala v tom, že si žáci sami vybrali, kterou z předložených aktivit by si chtěli vyzkoušet a představit ji svým spolužákům. Aktivity, z kterých si žáci vybírali, byly voleny z ohledem na bezpečnost žáků, možnost realizace ve školní třídě během dvou vyučovacích hodin a hojné zastoupení látek z každodenního života žáků. Jak název příspěvku napovídá, součástí téměř každé experimentálně laděné aktivity byla jedlá soda. Ve výběru žáků se nejčastěji opakovalo pět z jedenácti aktivit. Pro práci byli proto žáci rozděleni do pěti skupin. Výstupem z projektu bylo představení aktivity svým spolužákům a obrázky namalované žáky vztahující se k jejich činnostem. Žáci prováděli aktivity experimentálního charakteru, pozorovali a ověřovali své předpoklady. Tyto aktivity si kladly za cíl podpořit zájem žáků o přírodovědné předměty na vyšším stupni vzdělávání.
Czech name
V hlavní roli jedlá soda: Elementární experimenty pro primární vzdělávání
Czech description
Utvářet podmínky pro rozvoj přírodovědné gramotnosti je jedním z cílů současného vzdělávání. Dalším z cílů je podpořit u žáků zájem o přírodní vědy. Příspěvek představuje projektovou aktivitu navrženou pro žáky třetích tříd základních škol. Ona projektovost spočívala v tom, že si žáci sami vybrali, kterou z předložených aktivit by si chtěli vyzkoušet a představit ji svým spolužákům. Aktivity, z kterých si žáci vybírali, byly voleny z ohledem na bezpečnost žáků, možnost realizace ve školní třídě během dvou vyučovacích hodin a hojné zastoupení látek z každodenního života žáků. Jak název příspěvku napovídá, součástí téměř každé experimentálně laděné aktivity byla jedlá soda. Ve výběru žáků se nejčastěji opakovalo pět z jedenácti aktivit. Pro práci byli proto žáci rozděleni do pěti skupin. Výstupem z projektu bylo představení aktivity svým spolužákům a obrázky namalované žáky vztahující se k jejich činnostem. Žáci prováděli aktivity experimentálního charakteru, pozorovali a ověřovali své předpoklady. Tyto aktivity si kladly za cíl podpořit zájem žáků o přírodovědné předměty na vyšším stupni vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PROJEKTOVE VYUCOVANI V PRIRODNICH PREDMETECH
ISBN
978-80-7290-864-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
6
Pages from-to
137-142
Publisher name
CHARLES UNIV PRAGUE
Place of publication
PRAHA 1
Event location
Prague
Event date
Oct 29, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000375780600021