All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Scientific Literacy of Pupils and Training of Primary School Teachers for Teaching of Physics within the Framework of Natural Science

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887710" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887710 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně &quot;vědeckého&quot; myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

  • Czech name

    Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně &quot;vědeckého&quot; myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)

  • ISBN

    978-80-261-0531-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    38-43

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Kašperské Hory

  • Event date

    Apr 27, 2015

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article