Development of Scientific Literacy of Pupils and Training of Primary School Teachers for Teaching of Physics within the Framework of Natural Science
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887710" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887710 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_prvni_stupen.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy
Original language description
Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně "vědeckého" myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Czech name
Rozvoj přírodovědné gramotnosti mladších žáků a příprava učitelů 1. stupně ZŠ pro vyučování fyzikální části přírodovědy
Czech description
Příspěvek je zaměřen na problematiku rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Období primárního vzdělávání lze považovat z hlediska dalšího přírodovědného vzdělávání a podchycení zájmu o přírodovědné předměty za velmi důležité, ne-li klíčové. K rozvoji přírodovědné gramotnosti (včetně "vědeckého" myšlení žáků) přispívá i fyzikální vzdělávání v rámci přírodovědy. S ohledem na tyto skutečnosti je třeba promýšlet a realizovat vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ již v rámci jejich pregraduální přípravy. V příspěvku jsou uvedeny některé konkrétní náměty na zařazení aktivit z oblasti fyzikálního vzdělávání do běžné školní výuky, které jsou vhodné pro mladší žáky. Zmíněny jsou též výsledky průzkumu intuitivních představ o gravitaci u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)
ISBN
978-80-261-0531-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
38-43
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Kašperské Hory
Event date
Apr 27, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—