All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Taxonomically conceived curriculum of natural science/biology

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10363753" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10363753 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie

  • Original language description

    Článek představuje tzv. systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie, jež je v České republice nejvíce rozšířený. Pozornost je věnována dvěma základním aspektům, které se v takto strukturované výuce objevují: 1) deduktivní přístup prezentace učiva, 2) chronologické řazení učiva od &quot;jednodušších organismů ke komplexnějším&quot;. Smyslem příspěvku je nastínit určité efektivní inovace, které by mohly, především u žáků nižšího sekundárního stupně vzdělávání, přispět k lepšímu porozumění biologických poznatků a zvýšit současně zájem o výuku přírodopisu/biologie.

  • Czech name

    Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie

  • Czech description

    Článek představuje tzv. systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie, jež je v České republice nejvíce rozšířený. Pozornost je věnována dvěma základním aspektům, které se v takto strukturované výuce objevují: 1) deduktivní přístup prezentace učiva, 2) chronologické řazení učiva od &quot;jednodušších organismů ke komplexnějším&quot;. Smyslem příspěvku je nastínit určité efektivní inovace, které by mohly, především u žáků nižšího sekundárního stupně vzdělávání, přispět k lepšímu porozumění biologických poznatků a zvýšit současně zájem o výuku přírodopisu/biologie.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    26

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    40-43

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database