All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Qualifications and competencies in the context of further professional development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10364888" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10364888 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje

  • Original language description

    Druhá kapitola se zabývá kvalifikačními nároky, problematikou trhu práce a požadovanými kompetencemi. Vychází z toho, že kvalifikace získaná v počátečním vzdělání a odborné přípravě vytváří základní předpoklad pro další rozvoj jedince a jeho uplatnění na trhu práce, pro získání nových či rozvoj stávajících kompetencí, ale také jejich udržení prostřednictvím dalšího vzdělávání. Kapitola dává přehled o výsledcích empirických šetření vzdělanostní struktury a uplatnění na trhu práce v zemích OECD a umístění České republiky v rámci tohoto mezinárodního srovnání, zabývá se konceptem přenositelných kompetencí a požadavky zaměstnavatelů. Nejžádanější kompetence na českém pracovním trhu pojednává z hlediska výstupů výzkumných šetření, vychází z hodnocení zaměstnavatelů i samotných absolventů škol. Přináší informace k trendům v oblasti vývoje pracovních pozic v kontextu kvalifikačních požadavků.

  • Czech name

    Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního rozvoje

  • Czech description

    Druhá kapitola se zabývá kvalifikačními nároky, problematikou trhu práce a požadovanými kompetencemi. Vychází z toho, že kvalifikace získaná v počátečním vzdělání a odborné přípravě vytváří základní předpoklad pro další rozvoj jedince a jeho uplatnění na trhu práce, pro získání nových či rozvoj stávajících kompetencí, ale také jejich udržení prostřednictvím dalšího vzdělávání. Kapitola dává přehled o výsledcích empirických šetření vzdělanostní struktury a uplatnění na trhu práce v zemích OECD a umístění České republiky v rámci tohoto mezinárodního srovnání, zabývá se konceptem přenositelných kompetencí a požadavky zaměstnavatelů. Nejžádanější kompetence na českém pracovním trhu pojednává z hlediska výstupů výzkumných šetření, vychází z hodnocení zaměstnavatelů i samotných absolventů škol. Přináší informace k trendům v oblasti vývoje pracovních pozic v kontextu kvalifikačních požadavků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kompetence studentů a absolventů škol – teoretická východiska a příklady dobré praxe

  • ISBN

    978-80-906894-0-4

  • Number of pages of the result

    28

  • Pages from-to

    41-68

  • Number of pages of the book

    179

  • Publisher name

    Česká andragogická společnost

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter