All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusion of indirect pedagogical activities in the work of teaching assistants

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370428" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370428 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zahrnutí nepřímé pedagogické činnosti do práce asistentů pedagoga

  • Original language description

    Článek charakterizuje profesi asistenta pedagoga s důrazem na její pojetí v současném systému podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Dále se věnuje problematice nepřímé pedagogické činnosti asistentů pedagoga. Autoři prezentují vybraná data z vědeckého výzkumu zaměřeného na profesi asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.

  • Czech name

    Zahrnutí nepřímé pedagogické činnosti do práce asistentů pedagoga

  • Czech description

    Článek charakterizuje profesi asistenta pedagoga s důrazem na její pojetí v současném systému podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Dále se věnuje problematice nepřímé pedagogické činnosti asistentů pedagoga. Autoři prezentují vybraná data z vědeckého výzkumu zaměřeného na profesi asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-07101S" target="_blank" >GA17-07101S: Preconceptions, construction and reconstruction of teaching assistants’ professional identity</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    205-217

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database