Presence of the error in the Czech educational context - point of view of the French as a foreign language teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10369973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10369973 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
francouzština
Original language name
Présence de l'erreur dans le contexte éducatif tchèque - point de vue de l'enseignement du FLE
Original language description
Text popisuje místo chyby a chybování v klíčových dokumentech, které organizují práci každého učitele, tj. např. v Rámcovém vzdělávacím program v České republice nebo v učebnicích jako nejdůležitějším didaktickém nástroji pro výuku. Kontextem studie je výuka / učení francouzštiny jako (dalšího) cizího jazyka. Výzkumu potvrzuje častou absenci hlubších textových zmínek pojmů spojených s chybou a chybováním ve zkoumaných dokumentech a učebnicích, které by motivovaly učitele k hlubšímu chápání i využití chyby a chybování. Tento stav relativizuje úsilí o skutečnou změnu v každodenním přístupu učitelů k této základní oblasti výuky, tedy k práci s chybou ve výuce jazyků.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
REVUE INTERNATIONALE D’ÉTUDES EN LANGUES MODERNES APPLIQUÉES
ISSN
1844-5586
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
RO - ROMANIA
Number of pages
8
Pages from-to
31-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—