Inclusion of a pupil with a different mother tongue
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10381347" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10381347 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inkluze žáka s odlišným mateřským jazykem
Original language description
: Příspěvek nastiňuje problematiku týkající se inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Autorka se opírá o současnou novelu školského zákona z roku 2016 a legislativní změny, které souvisí se vzděláváním a podporou žáků-cizinců. Zaobírá se vymezením pojmu "žák s odlišným mateřským jazykem", organizačním zajištěním výuky, specifiky práce ve výuce a hodnocením zmiňovaných žáků. Uvádí zkušenosti z vlastní pedagogické praxe, z námětů pro zefektivnění inkluze a z realizace vlastních výzkumných šetření zaměřených na evoluci komunikačních činností v průběhu 1. vzdělávacího období a na zjišťování prekonceptů v oblasti výuky syntaktického učiva. Předkládá zjištění a upozorňuje na slabé a silné stránky zmiňované problematiky, zájmy a možnosti podpory s cílem pomoci těmto žákům, jejich rodičům a učitelům.
Czech name
Inkluze žáka s odlišným mateřským jazykem
Czech description
: Příspěvek nastiňuje problematiku týkající se inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Autorka se opírá o současnou novelu školského zákona z roku 2016 a legislativní změny, které souvisí se vzděláváním a podporou žáků-cizinců. Zaobírá se vymezením pojmu "žák s odlišným mateřským jazykem", organizačním zajištěním výuky, specifiky práce ve výuce a hodnocením zmiňovaných žáků. Uvádí zkušenosti z vlastní pedagogické praxe, z námětů pro zefektivnění inkluze a z realizace vlastních výzkumných šetření zaměřených na evoluci komunikačních činností v průběhu 1. vzdělávacího období a na zjišťování prekonceptů v oblasti výuky syntaktického učiva. Předkládá zjištění a upozorňuje na slabé a silné stránky zmiňované problematiky, zájmy a možnosti podpory s cílem pomoci těmto žákům, jejich rodičům a učitelům.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
40-61
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—