Curriculum of School Education : Reforms in 21st Century in Western Countries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10388386" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10388386 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2019/02/DvorakDom.kn_.bl_.TISK_.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2019/02/DvorakDom.kn_.bl_.TISK_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kurikulum školního vzdělávání : zahraniční reformy v 21. století
Original language description
Národy, státy i mezinárodní společenství dnes musejí řešit řadu nových výzev, od rozmachu sociálních sítí či robotizace průmyslu přes obchodní války po migraci a terorismus. Tradičně se předpokládá, že na řešení problémů společnosti se může a musí podílet vzdělávání. To vyvolalo i novou vlnu zájmu o školní kurikula, jejich reformy i výzkum. Naše kniha přináší popis několika nových nebo revidovaných kurikulárních rámců nebo národních standardů rozvinutých zemí - zejména v anglofonním světě a v severských státech. Shrnujeme také aktivity mezinárodních organizací v oblasti vzdělávání. Ptáme se, na co nově vznikající kurikulární dokumenty kladou důraz, jak se na jejich vzniku a výsledné podobě projevují místní podmínky dané země a na druhé straně také nadnárodní vlivy. Závěrečná srovnávací analýza přináší shrnující charakteristiku trendů v projektování cílů a obsahu vzdělávání ve vybraných zemích i podněty pro tvorbu kurikula na národní a školní úrovni.
Czech name
Kurikulum školního vzdělávání : zahraniční reformy v 21. století
Czech description
Národy, státy i mezinárodní společenství dnes musejí řešit řadu nových výzev, od rozmachu sociálních sítí či robotizace průmyslu přes obchodní války po migraci a terorismus. Tradičně se předpokládá, že na řešení problémů společnosti se může a musí podílet vzdělávání. To vyvolalo i novou vlnu zájmu o školní kurikula, jejich reformy i výzkum. Naše kniha přináší popis několika nových nebo revidovaných kurikulárních rámců nebo národních standardů rozvinutých zemí - zejména v anglofonním světě a v severských státech. Shrnujeme také aktivity mezinárodních organizací v oblasti vzdělávání. Ptáme se, na co nově vznikající kurikulární dokumenty kladou důraz, jak se na jejich vzniku a výsledné podobě projevují místní podmínky dané země a na druhé straně také nadnárodní vlivy. Závěrečná srovnávací analýza přináší shrnující charakteristiku trendů v projektování cílů a obsahu vzdělávání ve vybraných zemích i podněty pro tvorbu kurikula na národní a školní úrovni.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-25137S" target="_blank" >GA15-25137S: Transnational trends in school curricula and their influence in a national educational system</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-017-6
Number of pages
181
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—