Curriculum for Excellence: A curriculum based on competences and experiences from its implementati
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10338450" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10338450 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11672&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11672&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Curriculum for Excellence : kurikulum založené na kompetencích a zkušenosti z jeho implementace
Original language description
Případová studie popisuje charakteristiky skotského kurikula všeobecného vzdělávání a vývoj za deset let od počátku kurikulární reformy. Skotské Curriculum for Excellence (CfE) je obecně považováno za modelový případ celosvětové proměny kurikulární praxe na počátku nového tisíciletí. Zdůrazněním obecných kompetencí, interdisciplinárního přístupu a autonomie škol při utváření kurikula se podobá českým rámcovým vzdělávacím programům. Jsou uvedena konceptuální východiska pro klasifikaci kurikula i odpovídající reformy a stručně je charakterizována metoda studie jedné země. Popisujeme vzdělávací systém Skotska, vznik nového kurikula, jeho strukturu, přijetí ve školách. Důraz klademe na vývoj kurikula a všeobecného školství od zahájení reformy a na současné diskuse i úpravy kurikulární politiky. Skotská kurikulární reforma je odvážná a inovativní v celkových cílech, ale málo specifická v jejich monitorování a naplňování. Současné úpravy stavějí do popředí základní gramotnosti i celkovou pohodu dětí a posilují roli externího hodnocení výsledků žáků a škol.
Czech name
Curriculum for Excellence : kurikulum založené na kompetencích a zkušenosti z jeho implementace
Czech description
Případová studie popisuje charakteristiky skotského kurikula všeobecného vzdělávání a vývoj za deset let od počátku kurikulární reformy. Skotské Curriculum for Excellence (CfE) je obecně považováno za modelový případ celosvětové proměny kurikulární praxe na počátku nového tisíciletí. Zdůrazněním obecných kompetencí, interdisciplinárního přístupu a autonomie škol při utváření kurikula se podobá českým rámcovým vzdělávacím programům. Jsou uvedena konceptuální východiska pro klasifikaci kurikula i odpovídající reformy a stručně je charakterizována metoda studie jedné země. Popisujeme vzdělávací systém Skotska, vznik nového kurikula, jeho strukturu, přijetí ve školách. Důraz klademe na vývoj kurikula a všeobecného školství od zahájení reformy a na současné diskuse i úpravy kurikulární politiky. Skotská kurikulární reforma je odvážná a inovativní v celkových cílech, ale málo specifická v jejich monitorování a naplňování. Současné úpravy stavějí do popředí základní gramotnosti i celkovou pohodu dětí a posilují roli externího hodnocení výsledků žáků a škol.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-25137S" target="_blank" >GA15-25137S: Transnational trends in school curricula and their influence in a national educational system</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika (Praha)
ISSN
2336-2189
e-ISSN
—
Volume of the periodical
67
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
56-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—