Geography Curriculum Scope and Sequence in Czech Lower Secondary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069580" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069580 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2013/10/i022013_knecht_hofmann.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2013/10/i022013_knecht_hofmann.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech
Original language description
Aktuálně probíhající kurikulární reforma v Česku s sebou přinesla rozvolnění vzdělávacích obsahů. Učitelé dostali možnost samostatně rozhodovat o tom, v jakém pořadí budou ve výuce prezentovat geografické učivo. Nejsou k dispozici výzkumná data, která byudávala, jak učitelé této možnosti využili, a v jakém pořadí je geografické učivo ve výuce skutečně prezentováno. V první části příspěvku autoři stručně charakterizují aktuální stav didaktiky geografie v Česku, definují pojem řazení učiva a souvisejícíteoretické pozadí a shrnují dosavadní stav poznání. V druhé části příspěvku je prezentována metodika výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou geografické vzdělávací obsahy řazeny ve školních vzdělávacích programech nižších sekundárních školv Česku a následně objasnit, jak učitelé jimi preferované řazení učiva zdůvodňují. Použitou metodou sběru dat byl dotazník získaný od 81 učitelů nižších sekundárních škol v Česku. Ve třetí části příspěvku jsou prezentovány výsledky výzku
Czech name
K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech
Czech description
Aktuálně probíhající kurikulární reforma v Česku s sebou přinesla rozvolnění vzdělávacích obsahů. Učitelé dostali možnost samostatně rozhodovat o tom, v jakém pořadí budou ve výuce prezentovat geografické učivo. Nejsou k dispozici výzkumná data, která byudávala, jak učitelé této možnosti využili, a v jakém pořadí je geografické učivo ve výuce skutečně prezentováno. V první části příspěvku autoři stručně charakterizují aktuální stav didaktiky geografie v Česku, definují pojem řazení učiva a souvisejícíteoretické pozadí a shrnují dosavadní stav poznání. V druhé části příspěvku je prezentována metodika výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou geografické vzdělávací obsahy řazeny ve školních vzdělávacích programech nižších sekundárních školv Česku a následně objasnit, jak učitelé jimi preferované řazení učiva zdůvodňují. Použitou metodou sběru dat byl dotazník získaný od 81 učitelů nižších sekundárních škol v Česku. Ve třetí části příspěvku jsou prezentovány výsledky výzku
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
13-25
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—