Virtual Dissections and their Acceptance by Biology Teaching Students in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390889" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390889 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1037/536" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1037/536</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Virtuální pitvy a jejich akceptace studenty učitelství biologie v České republice
Original language description
Virtuální pitva, tedy počítačová simulace jako alternativa reálné pitvy, jen pozvolna nachází své místo ve výuce biologie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. To prokázalo především mnoho zahraničních studií, jejichž analýzou jsme se zabývali v přehledové studii, a které se staly základem pro navazující dotazníkové šetření, zjišťující postoje studentů učitelství biologie k využívání reálných a virtuálních pitev v České republice. Cílem dotazníkového šetření byla především identifikace postojů budoucích učitelů biologie k virtuálním a reálným pitvám, míry zkušeností s těmito výukovými aplikacemi a preferencí vůči výběru použitých postupů. Analýzou získaných informací bylo zjištěno, že studenti mají prozatím zkušenosti spíše s pitvou reálnou, ve svých postojích ale více preferují využívání virtuálních pitev, i když nechtějí ze své výuky reálné pitvy zcela eliminovat.
Czech name
Virtuální pitvy a jejich akceptace studenty učitelství biologie v České republice
Czech description
Virtuální pitva, tedy počítačová simulace jako alternativa reálné pitvy, jen pozvolna nachází své místo ve výuce biologie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. To prokázalo především mnoho zahraničních studií, jejichž analýzou jsme se zabývali v přehledové studii, a které se staly základem pro navazující dotazníkové šetření, zjišťující postoje studentů učitelství biologie k využívání reálných a virtuálních pitev v České republice. Cílem dotazníkového šetření byla především identifikace postojů budoucích učitelů biologie k virtuálním a reálným pitvám, míry zkušeností s těmito výukovými aplikacemi a preferencí vůči výběru použitých postupů. Analýzou získaných informací bylo zjištěno, že studenti mají prozatím zkušenosti spíše s pitvou reálnou, ve svých postojích ale více preferují využívání virtuálních pitev, i když nechtějí ze své výuky reálné pitvy zcela eliminovat.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
37-47
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—