School Principal's Vision and Relationships among Teaching Staff: Hearters, Managers, and Survivors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10398134" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10398134 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=P6nAKLs2vm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=P6nAKLs2vm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2019.4" target="_blank" >10.14712/23366486.2019.4</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ředitelská vize a vztahy v učitelském sboru: srdcaři, manažeři a přežívaci
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky ze série 12 případových studií základních škol, které byly zaměřeny na profesní spokojenost. Případové studie využívaly kombinaci metod sběru dat: dotazníkové šetření mezi vyučujícími, rozhovor s vedením školy, rozhovory s vybranými vyučujícími, analýzu školních dokumentů a pozorování školního dění. Společným tématem v souvislosti s profesní spokojeností byla kvalita vztahů mezi vyučujícími, která je ovlivňována postojem a přístupem ředitelů. Kolegiální vztahy se také ukázaly klíčovou hodnotou v ředitelské vizi. V návaznosti na to vedení školy využívá různé praktiky pro podporu profesních a/nebo osobních vztahů ve sboru. Na základě případových studií jsme identifikovali tři základní typy ředitelských vizí, které se lišily rolí, jakou vedení přikládá kolegiálním vztahům. Typy vizí byly označeny "srdcaři", "manažeři" a "přežívači".
Czech name
Ředitelská vize a vztahy v učitelském sboru: srdcaři, manažeři a přežívaci
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky ze série 12 případových studií základních škol, které byly zaměřeny na profesní spokojenost. Případové studie využívaly kombinaci metod sběru dat: dotazníkové šetření mezi vyučujícími, rozhovor s vedením školy, rozhovory s vybranými vyučujícími, analýzu školních dokumentů a pozorování školního dění. Společným tématem v souvislosti s profesní spokojeností byla kvalita vztahů mezi vyučujícími, která je ovlivňována postojem a přístupem ředitelů. Kolegiální vztahy se také ukázaly klíčovou hodnotou v ředitelské vizi. V návaznosti na to vedení školy využívá různé praktiky pro podporu profesních a/nebo osobních vztahů ve sboru. Na základě případových studií jsme identifikovali tři základní typy ředitelských vizí, které se lišily rolí, jakou vedení přikládá kolegiálním vztahům. Typy vizí byly označeny "srdcaři", "manažeři" a "přežívači".
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Volume of the periodical
53
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
59-75
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—