All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School Principal's Vision and Relationships among Teaching Staff: Hearters, Managers, and Survivors

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10398134" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10398134 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=P6nAKLs2vm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=P6nAKLs2vm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2019.4" target="_blank" >10.14712/23366486.2019.4</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ředitelská vize a vztahy v učitelském sboru: srdcaři, manažeři a přežívaci

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje výsledky ze série 12 případových studií základních škol, které byly zaměřeny na profesní spokojenost. Případové studie využívaly kombinaci metod sběru dat: dotazníkové šetření mezi vyučujícími, rozhovor s vedením školy, rozhovory s vybranými vyučujícími, analýzu školních dokumentů a pozorování školního dění. Společným tématem v souvislosti s profesní spokojeností byla kvalita vztahů mezi vyučujícími, která je ovlivňována postojem a přístupem ředitelů. Kolegiální vztahy se také ukázaly klíčovou hodnotou v ředitelské vizi. V návaznosti na to vedení školy využívá různé praktiky pro podporu profesních a/nebo osobních vztahů ve sboru. Na základě případových studií jsme identifikovali tři základní typy ředitelských vizí, které se lišily rolí, jakou vedení přikládá kolegiálním vztahům. Typy vizí byly označeny &quot;srdcaři&quot;, &quot;manažeři&quot; a &quot;přežívači&quot;.

  • Czech name

    Ředitelská vize a vztahy v učitelském sboru: srdcaři, manažeři a přežívaci

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje výsledky ze série 12 případových studií základních škol, které byly zaměřeny na profesní spokojenost. Případové studie využívaly kombinaci metod sběru dat: dotazníkové šetření mezi vyučujícími, rozhovor s vedením školy, rozhovory s vybranými vyučujícími, analýzu školních dokumentů a pozorování školního dění. Společným tématem v souvislosti s profesní spokojeností byla kvalita vztahů mezi vyučujícími, která je ovlivňována postojem a přístupem ředitelů. Kolegiální vztahy se také ukázaly klíčovou hodnotou v ředitelské vizi. V návaznosti na to vedení školy využívá různé praktiky pro podporu profesních a/nebo osobních vztahů ve sboru. Na základě případových studií jsme identifikovali tři základní typy ředitelských vizí, které se lišily rolí, jakou vedení přikládá kolegiálním vztahům. Typy vizí byly označeny &quot;srdcaři&quot;, &quot;manažeři&quot; a &quot;přežívači&quot;.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    53

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    59-75

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database