All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School Leadership as a Teacher Satisfaction Factor

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10405705" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10405705 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3_SWLT8__j" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3_SWLT8__j</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vedení školy jako činitel spokojenosti učitelů

  • Original language description

    Učitelství je povolání, které je velmi náročné z hlediska míry stresu. Ten s sebou přináší větší míru ohrožení pocity pracovní nespokojenosti. Článek se zaměřuje na to, jakým způsobem může být pracovní spokojenost vyučujících ovlivňována vedením školy. Prezentovány jsou výsledky ze série 12 případových studií základních škol, v rámci kterých proběhlo celkem 68 polostrukturovaných rozhovorů s vedením školy, s vybranými vyučujícími a se zástupci školních poradenských pracovišť. Pomocí tematické analýzy byly identifi kovány tři styly řízení školy - direktivní, demokratický a liberální. Každý ze zmíněných stylů má své výhody a svá rizika a v každém z nich se v různé míře realizují aspekty leadershipu. Výsledky ukazují, že vztah k pracovní spokojenosti je nepřímý a je zprostředkovaný především mírou bezpečí, kterou vedení školy svým vyučujícím dokáže zajistit. Téma bezpečí se na našich datech manifestovalo ve třech oblastech: (1) strukturovanost vedení; (2) schopnost vedení chránit učitele před ohrožením; a (3) péče o vztahy ve škole.

  • Czech name

    Vedení školy jako činitel spokojenosti učitelů

  • Czech description

    Učitelství je povolání, které je velmi náročné z hlediska míry stresu. Ten s sebou přináší větší míru ohrožení pocity pracovní nespokojenosti. Článek se zaměřuje na to, jakým způsobem může být pracovní spokojenost vyučujících ovlivňována vedením školy. Prezentovány jsou výsledky ze série 12 případových studií základních škol, v rámci kterých proběhlo celkem 68 polostrukturovaných rozhovorů s vedením školy, s vybranými vyučujícími a se zástupci školních poradenských pracovišť. Pomocí tematické analýzy byly identifi kovány tři styly řízení školy - direktivní, demokratický a liberální. Každý ze zmíněných stylů má své výhody a svá rizika a v každém z nich se v různé míře realizují aspekty leadershipu. Výsledky ukazují, že vztah k pracovní spokojenosti je nepřímý a je zprostředkovaný především mírou bezpečí, kterou vedení školy svým vyučujícím dokáže zajistit. Téma bezpečí se na našich datech manifestovalo ve třech oblastech: (1) strukturovanost vedení; (2) schopnost vedení chránit učitele před ohrožením; a (3) péče o vztahy ve škole.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Burnout syndrom of teachers - institutional, relational and intrapsychic factors</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    34-53

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database